کشف عجیب در زندگی برده‌ها / راز اتاق در خانه برده ها چیست؟ + عکس

به گزارش رکنا، باستان شناسان با کاوش در شهر باستانی «پمپئی» به اکتشاف جدیدی دست پیدا کردند که جزئیات بیشتری درباره زندگی برده‌های این شهر را آشکار می‌کند.

وزارت فرهنگ ایتالیا از کشف یک اتاق خواب کوچک در یکی از ویلا‌های رومی واقع در «پمپئی» خبر داد که توسط برده ها مورد استفاده قرار می‌گرفت و می‌تواند اطلاعات جدیدی را درباره زندگی این گروه از افراد «پمپئی» ارائه کند.

این اتاق در ویلای «Civita Giuliana» کشف شد که در حدود ۶۰۰ متری دیوار‌های «پمپئی» ساخته شده است. شهر «پمپئی» حدود ۲۰۰۰ سال قبل در جریان فوران آتشفشان «وزوو» زیر خاکستر مدفون شد.

این اتاق شامل دو تخت بود که فقط یکی از آن‌ها تشک داشت، دو کابینت کوچک و یکسری کوزه و ظروف سرامیکی نیز کشف شد که بقایای تعدادی موش نیز در آن پیدا شد.

وزارت فرهنگ ایتالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این جزئیات بار دیگر شرایط بی‌ثبات زندگی و بهداشت ضعیفی از طبقات پایین جامعه آن دوران را نشان می‌دهد.»

اشیائی مانند مبلمان و پارچه که توسط فوران ویرانگر «وزوو» پوشیده شده بودند، در طول سال‌ها تجزیه شدند و فقط فضای خالی در این آوار باقی مانده است. تاکنون هیچ اثری از قفل یا زنجیر برای نگه داشتن ساکنان اتاق پیدا نشده است.

کشف اتاق در خانه برده ها

کاوش در ویلای «Civita Giuliana» نخستین‌بار در سال‌های ۱۹۰۷ـ ۱۹۰۸ میلادی انجام شد و بعد‌ها زمانی که پلیس متوجه شد این مکان به صورت غیرقانونی غارت می‌شود، بار دیگر توسط کاوشگران مورد بررسی قرار گرفت. باستان‌شناسان گفتند: بخشی از یکی از تخت‌ها به خاطر تونلی که سارقان برای دسترسی به بخش دیگری از ویلا از آن استفاده می‌کردند، تخریب شده است. هنگامی که کوه وزوویوس در سال ۷۹ پس از میلاد منفجر شد، پمپئی و اطراف آن، زیر خاکستر آتشفشانی مدفون شد و هزاران رومی که اصلاً نمی‌دانستند در زیر یکی از بزرگترین آتشفشان‌های اروپا زندگی می‌کنند جانشان را از دست دادند.

با فوران این آتشفشان، شهر زیر لایه‌ای ضخیم از خاکستر مدفون شد. در سال‌های اخیر فعالیت‌های باستان‌شناسی زیادی با هدف پایان دادن به روند پوسیدگی و سال‌ها بی‌توجهی در این محوطه باستان‌شناسی انجام شده است. وزیر فرهنگ ایتالیا روز یکشنبه گفت که پروژه‌های حفاظتی و تحقیقاتی ادامه خواهد داشت.

در دهه‌های گذشته، کاوش‌ها در «پمپئی» بیشتر روی عمارت‌های مجلل ساکنان طبقه اشراف‌زاده این شهر تمرکز داشت، اما در سال‌های اخیر تمرکز بر کاوش درباره زندگی مردم طبقه متوسط و حتی خدمتکاران این شهر افزایش یافته است.

چندی پیش باستان‌شناسان، چهار اتاق جدید را در حالی در یکی از خانه‌های «پمپئی» پیدا کردند که هنوز اشیائی همچون بشقاب و کوزه در آن وجود داشت.

نوعی غذافروشی باستانی که شبیه به مغازه‌های «فست‌فود» امروزی است و ارابه تاریخی که هنوز نقش و نگار‌های ایجادشده بر آن قابل مشاهده است، از جمله اکتشافات قابل‌توجهی است که در نتیجه کاوش‌های سال‌های اخیر در «پمپئی» حاصل شده است.

کدخبر: 921674 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟