اتفاقی عجیب در مترو تهران!

هفته گذشته در متروی تهران به واسطه حضور افرادی با گریم یکسان و غیرمعمول، هفته عجیبی بود. چند روز قبل جریانی در فضای مجازی ایجاد شد که خبر حضور افرادی با سرهای سفیده رنگ شده در مترو را منتشر می‌کرد. این افراد در عین این که ظاهری ساده با لباس‌های معمولی داشتند و فعالیت‌های روزمره یک شهروند عادی را انجام می‌دادند، سرهایشان را به رنگ سفید در آورده بودند؛ طوری که انگار یک سطل رنگ بر سر و رویشان ریخته بود!

این جریان در فضای مجازی خبرساز شد و عده زیادی از مردم درباره قصد و نیت این افراد اظهار نظر کردند. حتی برخی از خبرگذاری‌های مجازی نیز به این موضوع پرداخته و سعی در تفسیر این کنش داشتند. برخی ادعا داشتند این یک حرکت اجتماعی است که سعی دارد مفهوم مشخصی را منتقل کند. بعضی دیگر معتقد بودند این یک حرکت اعتراضی است و باید منتظر صحبت‌های این افراد باشیم. با این حال عده‌ای هم گمان می‌بردند که این، بخشی از یک سناریوی تبلیغاتی است! وجه اشتراک همه عقاید این بود که این گروه توانسته‌اند به هدف نهایی خود رسیده و نظرها را به خود جلب کنند.

حال پس از گذشت چند روز از این اتفاق که به اندازه کافی در فضای مجازی پررنگ و خبرساز شده بود، پرده از راز افراد سفید رنگ برداشته شد!

خمیردندان سفیدکننده میسویک

حقیقت این است که این نمایش، در واقع یک سناریوی تبلیغاتی از «خمیردندان سفیدکننده میسویک» بود که به بهترین شکل به اجرا درآمد. افراد سفید رنگ شده با گریم خود به نوعی نشان‌دهنده سفیدی و قدرت سفیدکنندگی این خمیر دندان بودند و فارغ از این مسائل، به نحوی در میان جمعیت حاضر شدند که توجه همه را به خود جلب کردند. خمیر دندان میسویک برای معرفی خود به طیف گسترده‌ای از مخاطبین، راه حل خلاقانه‌ای را به کار گرفت. این مجموعه بدون آن که نامی از برند خود مطرح کند، از ترفندی برای «وایرال» شدن یک موضوع استفاده کرده و سپس، از آن جا که موضوع یک سناریوی از پیش تعیین‌شده بود، آن را با نام برند خود پیوند داد. حالا بسیاری از ما برای پیگیری خبر افراد سفید رنگ متروی تهران، به خمیر دندان سفیدکننده میسویک می‌رسیم. برند موفقی که به نظر می‌رسد تا مدت‌ها با این تصویر عجیب و جالب توجه شناخته خواهد شد.

در همین رابطه با سالار اسکندری مدیر مارکتینگ شرکت سیلانه سبز گفت و گو کردیم .ایشان در پاسخ به این سوال که کمپین چطور شکل گرفت و چه چالش هایی داشت گفتند: ما در ابتدا با تحقیقات بازار به اهمیت سفید بودن دندان برای مردم پی بردیم که جزو مهم‌ترین دغدغه‌هایشان بود. پس از بررسی چندین ایده متفاوت به این ایده رسیدیم و همچنین چالش‌های گوناگونی مانند اخذ مجوزهای محیطی و کنترل سوءتعبیرهای مختلف را پیش‌بینی نمودیم و سعی کردیم تا حد امکان برطرف کنیم. در ادامه آقای اسکندری در پاسخ به سوال مهمترین مزیت و تفاوت این کمپین چیست اینگونه پاسخ دادند: بنظر بنده نقطه تفاوت این کمپین، قدرت نفوذ آن در بین مردم بود. کمپین‌ها و برندهای معدودی توانسته بودند جامعه ایرانی را برای مدتی درگیر و کنجکاو کنند. و در آخر برای جمع‌بندی مصاحبه و ادامه کمپین‌های برند میسویک گفتند: مارکتینگ ایران نیاز به حرکت‌های حساب شده‌ی متفاوت و افزایش ریسک پذیری دارد. ما با تیم خانه خلاقیت mirror پس از بررسی، تحقیقات و تست‌های اولیه این کمپین را استارت زدیم به امید اینکه بتوانیم در جهت تزریق نوآوری به مارکتینگ ایران قدم برداریم. برند میسویک همواره برای مردم ایران سوپرایزهای مختلفی داشته و بین مردم محبوبیت خاصی به دست آورده‌است. اسپره خوشبوکننده دهان میسویک که با استقبال مردم مواجه شده است کمپین بعدی ما خواهد بود.

کدخبر: 909391 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟