نحوه خام و کپی کردن ریموت + فیلم
حجم ویدیو: 8.25M | مدت زمان ویدیو: 00:00:52

به گزارش رکنا، برای خام و کپی کردن ریموت کافی است 2 دکمه بزرگ ریموت را همزمان فشار دهید و تا 20 الی 30 ثانیه نگه دارید. در این هنگام ریموت خام شده و آماده کپی شدن می باشد. نشانه خام شدن ریموت این است که پس از این کار هر دکمه ریموت را که می زنید چراغ ریموت روشن نمی شود. این روش فقط برای برخی از ریموت های بلوتوثی جوابگو است.

آموزش کپی ریموت درب پارکینگ

این روزها دانستن نحوه کپی ریموت در پارکینگ تقریبا برای هرکسی لازم است. چند سالی است که درهای معمولی پارکینگ، جای خود را به درب‌های ریموتی و جک‌دار داده اند. در بسیاری از خانواده‌ها بیش از یک نفر خودرو می‌راند و به همین جهت، لازم است که مراحل کپی ریموت درب پارکینگ را بلد باشیم تا به مشکل نخوریم.

البته گاهی نیاز می‌شود اطلاعات قبلی ریموت را پاک کنید؛ مثلا اگر در پروسه کپی کردن ریموت دچار اشتباه شوید یا بخواهید از یک ریموت قدیمی برای درب فعلی پارکینگ خود استفاده کنید، نیاز است که اطلاعات آن را پاک کنید. به این کار، اصطلاحا خام کردن ریموت پارکینگ می‌گویند.

به هر حال فرآیند خام کردن ریموت پارکینگ و کپی کردن آن کار چندان پیچیده‌ای نیست. اغلب ریموت‌هایی که این روزها برای درب‌های اتوماتیک مورد استفاده قرار می‌گیرند، ریموت بلوتوثی است. در این مدل‌ها با در اختیار داشتن ریموت اصلی یا ریموت مادر می‌توانید به راحتی آن را تکثیر کنید و در هر تعدادی که می‌خواهید، ریموت یدک داشته باشید.

نحوه خام کردن ریموت پارکینگ

برای خام کردن ریموت پارکینگ، باید اطلاعات و کد قبلی روی آن را پاک کنید تا ریموت برای کپی کردن آماده شود. اگر در حین کپی کردن ریموت درب پارکینگ نیز دچار خطا شدید، نیاز است که بتوانید اطلاعات اشتباه را از روی آن پاک کنید. خام کردن ریموت درب پارکینگ در سه مرحله کوتاه انجام می‌شود:

    کلید خاموش و روشن که در ریموت‌ها با نام A و B یا 1و2 نیز  شناخته می‌شود، را برای چند ثانیه همزمان با هم نگه دارید.

    منتظر بمانید تا چراغ ریموت چشمک زن شود. در این مرحله، ریموت خام شده است.

    برای این که از خام شدن ریموت پارکینگ اطمینان حاصل کنید، دکمه‌های آن را فشار دهید. مشاهده خواهید کرد که چراغ ریموت دیگر روشن نخواهد شد. این یعنی می‌توانید اطلاعات جدیدی روی آن کپی کنید.

اگر به هر دلیلی از خام کردن ریموت پارکینگ پشیمان شدید و یا اطلاعات روی ریموت به طور اتفاقی پاک شد، با نگه داشتن دکمه C و D و یا 3و4، می‌توانید اطلاعات پاک شده را بازیابی کنید و ریموت درب را به حالت قبلی باز گردانید. در غیر این صورت، طبق فرآیندی که در ادامه توضیح داده می‌شود به کپی کردن ریموت درب پارکینگ ادامه دهید.

روش کپی ریموت در پارکینگ

پس از خام سازی ریموت، نوبت کپی کردن اطلاعات جدید است. البته روشی که در ادامه توضیح داده می‌شود، برای ریموت‌های بلوتوثی یا ریموت‌های یونورسال است و روی ریموت‌های فابریک کارخانه جواب نمی‌دهد. برای کپی ریموت درب پارکینگ، لازم است که ریموت اصلی را حتما در اختیار داشته باشید تا اطلاعات را از روی آن به ریموت یدک انتقال دهید.

ریموت‌های بلوتوثی در دو فرکانس 315 یا 413 در بازار موجود هستند. برای کپی کردن ریموت درب پارکینگ، باید ریموتی تهیه کنید که با ریموت اصلی (ریموت مادر) هم فرنکاس باشد. دو راه برای تشخیص فرکانس ریموت اصلی درب وجود دارد. روش اول این است که ریموت را باز کنید و طول موجی که روی کریستال ریموت نوشته شده است را بخوانید.

روش دوم را در صورتی می‌توانید انجام دهید که به یک دستگاه فرکانس یاب دسترسی داشته باشید. ریموت را روی دستگاه فرنکانس یاب قرار دهید، یکی از دکمه‌های اصلی ریموت را فشار دهید و سپس فرکانسی که روی دستگاه نشان می‌دهد را بخوانید. حال باید یک ریموت جدید و هم فرکانس با ریموت اصلی تهیه کنید.

پس از تهیه ریموت هم فرکانس با ریموت اصلی به عنوان ریموت یدک، مراحل زیر را برای کپی کردن ریموت در پارکینگ دنبال کنید.

    دقت کنید که آنتن گیرنده ریموت در کدام قسمت قرار دارد. (سر یا ته ریموت)

    آنتن‌های هر دو ریموت را در مقابل هم قرار دهید.

    به صورت یک به یک، هر دکمه در ریموت اصلی و دکمه متناظر آن در ریموت یدک را به طور هم زمان فشار دهید.

    چند ثانیه صبر کنید تا چراغ چشمک‌زن ریموت خام، روشن شود.

    این مرحله را برای سایر کلیدهای ریموت انجام دهید تا اطلاعات تک تک آن‌ها روی ریموت جدید کپی شود.

    کپی ریموت درب پارکینگ، در این مرحله کامل شده است. برای اطمینان، آن را تست کنید.

    در صورتی که به هر دلیل، فرآیند کپی کردن به درستی صورت نپذیرفت، از یک تکنیسین مرتبط کمک بگیرید.

ویژگی ریموت بلوتوثی یا یونیورسال

ریموت بلوتوثی معمولا بدون نیاز به نصاب و بسیار ساده و سریع کپی می‌شود. این سهولت، موجب شده که استفاده از این نوع ریموت، بسیار گسترده و پرطرفدار باشد. هرچند برای کپی ریموت درب پارکینگ، نیاز به در اختیار داشتن ریموت اصلی داریم ولی سهولت در تکثیر ریموت‌های بلوتوثی به هر حال ممکن است تهدیدی برای امنیت ساختمان به شمار آید.

نوع دیگری از ریموت وجود دارد که به ریموت هایپنگ معروف است. در این مدل، ارتباط بین ریموت و رسیور از طریق نوعی کدگذاری به نام کدگذاری هایپنگ استفاده می‌شود. در این روش کددهی، برای هر بار باز و بسته کردن درب، به صورت اتوماتیک یک کد جدید تعریف خواهد شد و مثل ریموت‌های بلوتوثی دارای کد ثابت نیست.

در کددهی هایپنگ، 16 بیلیون حالت مختلف برای تولید کد وجود دارد. این باعث می‌شود برقراری ارتباط بین رسیور و ریموت، فقط از طریق ریموت تعریف شده توسط شرکت رسیور ممکن باشد و عملا کپی کردن ریموت درب پارکینگ، امکان‌پذیر نیست. اما مزیت این نوع ریموت، امنیت بسیار بالای آن است.

سخن پایانی

استفاده از در ریموتی برای پارکینگ از اتفاقاتی است که در سال‌های اخیر راحتی و سهولت بیشتری را برای ما به وجود آورده است. ریموت‌ها نیز مثل هر وسیله الکترونیکی دیگر، دچار خرابی و یا مشکلات دیگری خواهند شد و نیاز به سرویس دارند. برای مثال شاید به هر دلیلی مجبور شوید اطلاعات روی ریموت را پاک کرده و یا از روی ریموت اصلی یک ریموت یدک کپی کنید.

این مطلب به آموزش مرحله به مرحله خام کردن ریموت پارکینگ (پاک کردن اطلاعات قبلی) و نحوه کپی ریموت در پارکینگ اختصاص یافته است تا شما عزیزان بتوانید بدون مراجعه به تکنیسین، یک ریموت یدک برای خود فراهم سازید. البته روش‌های آموزش داده شده، مختص ریموت‌های بلوتوثی هستند که در قیاس با ریموت‌های هایپنگ، امنیت کمتری دارند.

کدخبر: 902220 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟