تعقیب ردی از بشقاب پرنده‌ها در شفق‌ قطبی / استیو چیست؟

به گزارش رکنا، اریک داناوان، فیزیکدان دانشگاه کلگری، سال‌ها بر روی شفق‌های قطبی مطالعه می‌کرد، اما هرگز به نورهای سبز درخشان در آسمان فکر نکرده بود. او به ساینتیفیک امریکن گفت: «آن را در فهرست گذاشتم.» این دنبال‌کننده و علاقه‌مند به شفق قطبی می‌گوید: رؤیت هوایی عجیبی که او و گروهش آن را «استیو» نامیده‌اند می‌تواند اسرار یوفوها را فاش کند.

با این حال، یک روز او با اعضای «آلبرتا آرورا چیزرز»، گروهی از عکاسان آماتور شفق قطبی آشنا شد.

گروه در حین چت، عکس‌های خود را به داناوان نشان دادند و داناوان متوجه شد که این تصاویر ماورایی به نظر می‌رسند؛ گویی منظره‌ای است که در آسمان یک سیاره بیگانه!

داناوان متوجه شد که نورهای سبز و بنفشی وجود دارند که او آنها را نمی‌فهمد.

این محقق و تعقیب‌کنندگان شفق قطبی شروع به نامیدن این پدیده به اسم «استیو» کردند که مرجعی از فیلم کودکانه است.

استیو همچنین مخفف عبارت Strong Thermal Emission Velocity Enhancement است؛ افزایش سرعت انتشار حرارتی قوی.

داناوان با تعقیب‌کنندگان شفق قطبی متحد شد تا استیو را ردیابی کند و بیشتر آن را مشاهده کند. این همزمان بود با پروژه جدید ناسا که هدفش مطالعه یوفوها است.

مشاهده بشقاب پرنده‌های پرشمار

پس از یکسری مشاهده بشقاب پرنده‌های پرشمار در اوایل سال جاری، ناسا اعلام کرد که یک مطالعه کوچک از پدیده‌های هوایی ناشناس [UAPs] را آغاز خواهد کرد.

حدود ۸ تا ۱۲ کارشناس با هدف شناسایی داده‌ها و تکنیک‌های تجزیه و تحلیل که می‌تواند درک علمی UAPها را ارتقا دهد، بر روی مطالعه مستقل UAP کار خواهند کرد.

با این حال، داناوان و همکارانش در حال انجام تحقیقات خود بر روی استیو هستند، به این امید که با دیدن جریان داده‌های‌شان از ماهواره‌ها با تصاویر گرفته شده روی زمین، آن را شناسایی کنند.

این تیم با استفاده از حضور خود در رسانه‌های اجتماعی، می‌تواند اطلاعات افراد عادی را جمع‌آوری کند تا عکس‌ها و سایر مطالب را برای درک بهتر پدیده‌های جوی دریافت کند.

کدخبر: 815636 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟