وحشت مسافران از تلاطم هواپیما + فیلم
حجم ویدیو: 5.45M | مدت زمان ویدیو: 00:00:34

به گزارش رکنا، تلاطم شدید باعث تغییرات شدید و ناگهانی در ارتفاع و یا نگرش و معمولاً تغییرات زیادی در سرعت مشخص شده هوا می شود. ممکن است هواپیما برای لحظه ای از کنترل خارج شود. در تلاطم شدید، هواپیما به شدت به اطراف پرتاب می شود و کنترل آن غیرممکن است. ممکن است باعث آسیب ساختاری شود.

آیا تلاطم می تواند هواپیما را سقوط دهد؟

بنابراین تهدیدات شدیدی مشاهده می‌شوند، توربولنس به تنهایی هواپیمای مدرن را سقوط نمی‌کند، زیرا می‌تواند 1.5 برابر هر نیروی وارده به بدنه هواپیما را تحمل کند و می‌تواند تمام عصبانیت‌های جوی را مدیریت کند. ... خلبانان به خوبی آموزش دیده اند و سرعت نفوذ تلاطم را متعادل می کنند که می تواند تاثیر منفی تلاطم را کاهش دهد.

در هنگام تلاطم چه اتفاقی برای هواپیما می افتد؟

تلاطم شدید باعث تغییرات شدید و ناگهانی در ارتفاع و یا نگرش و معمولاً تغییرات زیادی در سرعت مشخص شده هوا می شود. ممکن است هواپیما برای لحظه ای از کنترل خارج شود. ... در تلاطم شدید، هواپیما به شدت به اطراف پرتاب می شود و کنترل آن غیرممکن است. ممکن است باعث آسیب ساختاری شود.

آیا تلاطم در پرواز خطرناک است؟

مهمترین چیزی که باید بدانید این است که تلاطم خطرناک نیست. ممکن است کمی ناراحت کننده باشد، اما هواپیمای شما برای تحمل بدترین ها ساخته شده است. حتی در شدیدترین تلاطم، هواپیمای شما تقریبا آنقدر که فکر می کنید حرکت نمی کند! ... پشت هواپیما بنشینید و در طول پرواز حرکت بیشتری را احساس خواهید کرد.

چند هواپیما بر اثر تلاطم سقوط کرده است؟

بین سال‌های 1980 و 2008، اداره هوانوردی فدرال (FAA) 234 حادثه تلاطم را ثبت کرد. این تصادفات 298 مجروح و 3 کشته برجای گذاشت.

آیا خلبانان از تلاطم می ترسند؟

برای اکثر خطوط هوایی مسافربری، خلبانان تا حد امکان از تلاطم اجتناب می کنند اما تقریبا همیشه فقط از طریق تلاطم سبک در نظر گرفته می شوند. تلاطم درست مانند دست اندازهای جاده یا امواج در قایق است. مسئله برای اکثر مردم این است که، بدیهی است که هوا دیده نمی شود.

آیا تلاطم می تواند بال را بشکند؟

آیا تلاطم آنقدر شدید است که باعث شود موتور جت یک بال را بشکند؟ از نقطه نظر عملی، خیر، یک هواپیمای مسافربری مدرن به دلیل تلاطم بال خود را از دست نخواهد داد. خطوط هوایی مدرن بسیار سخت هستند و برای مقاومت در برابر تلاطم شدید طراحی شده اند.

چرا تلاطم اینقدر ترسناک است؟

تلاطم در واقع می تواند آنقدر آسیب زا باشد که به خودی خود باعث ترس از پرواز شود. در واقع برای بسیاری از افرادی که هیچ نگرانی قبلی در مورد پرواز ندارند، پس از یک پرواز با تلاطم بد، دچار اضطراب جدی از پرواز می شوند. این تجربه باعث شد که او ترس جدی از پرواز داشته باشد.

کدخبر: 802413 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟