متولدین 7 فروردین چه کسانی هستند؟

افراد سرشناسی که متولدین نیمه اول فروردین ماه هستند را در بخش گوناگون از رک پلاس بشناسید.

به گزارش رکنا، متولدین 7 فروردین یا متولدین 27 مارس را در مطلب زیر مطالعه کنید.

خسرو شکیبایی

خسرو شکیبایی در 7 فروردین 1323 در تهران متولد شد. تحصیلاتش را در رشتهٔ بازیگری در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به پایان برد. شکیبایی در نزدیک به 40 فیلم سینمایی بازی کرد. بازی در نقش حمید هامون در فیلم هامون ساختهٔ داریوش مهرجویی یکی از ماندگارترین نقش هایی است که ایفا کرده است.

شکیبایی در روز جمعه 28 تیرماه 1387 در سن 64 سالگی در اثر بیماری عارضه قلبی در بیمارستان پارسیان تهران درگذشت و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا دفن شد.

خسرو شکیبایی

پوران درخشنده

پوران درخشنده فیلمساز، تهیه کننده، محقق و نویسنده فعال ایرانی در 7 فروردین ماه سال 1330 در شهر کرمانشاه به دنیا آمد، او تحصیل تکمیلی خود را در مدرسه عالی تلویزیون و سینما گذراند و در سال 1354 در سازمان صدا و سیما شروع بکار کرد و در همان زمان فیلم طاعون که دربارهٔ طاعون در کردستان به سال 1328 است را تهیه کرد.

پوران درخشنده

عنایت بخشی

عنایت بخشی بازیگر پیشکسوت کشورمان در 7 فروردین 1324 در طالقان متولد شد. او طی پنج دهه کار هنری در بیش از 150 اثر نمایشی ایفای نقش نموده و دارای گواهی نامه درجهٔ یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

عنایت بخشی

شهرزاد کمال زاده

شهرزاد کمال زاده بازیگر جوان کشورمان در 7 فروردین 1364 متولد شد.

او با بازی در سریال هزاران چشم ساخته کیانوش عیاری نخستین حضور تلویزیونی خود را تجربه کرد و در سال 1383 با بازی نقشی کوتاه در فیلم دیشب باباتو دیدم آیدا به کارگردانی رسول صدرعاملی وارد عالم سینما شد و در سال 1391 با پخش سریال راه طولانی به کارگردانی رضا کریمی از شبکه یک تلویزیون ایران و بازی در نقش بهاره به شهرت رسید.

شهرزاد کمال زاده

جمشید حیدری

جمشید حیدری متولد 7 فروردین 1330 در شیراز ، تهیه کننده، کارگردان، فیلم نامه نویس و بازیگر ایرانی است.

وی فعالیت سینمایی را سال 1350 به عنوان دستیار کارگردان، تدوین گر و سازنده آنونس آغاز نمود.

جمشید حیدری

کدخبر: 773427 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟