مهم ترین شایعاتی که در اینترنت پخش می شود چیست؟ + عکس

روزگاری، مردم همه چیز‌هایی که در کتاب‌ها می‌خواندند را باور می‌کردند، حالا، اما اینترنت هست.

به گزارش رکنا ، لزوما هر چیزی که در اینترنت یا شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک، توئیتر یا هر سایت دیگری وجود دارد، درست است؟ جواب مشخص است؛ درست نیست. شایعات و اظهارات دروغین زیادی در اینترنت وجود دارد که با توضیحات کاملاً خوبی مردم را به باور کردن ترغیب می‌کند. برخی از حقایق سخت قابل باور نیز وجود دارد.

در ادامه چند نمونه از داستان‌ها و شایعات مختلف در اینترنت که ممکن است شما نیز قبلا به آن‌ها برخورده باشید، آورده شده است که می‌خوانید:

لایک و اشتراک گذاری در فیسبوک به جمع آوری پول برای مستضعفان کمک می‌کند

لایک و اشتراک گذاری در فیسبوک به جمع آوری پول برای مستضعفان کمک می‌کند

تصویر یک کودک با سوءتغذیه یا یک سرباز معلول و ... اغلب در فیس‌بوک منتشر می‌شود و در توضیحش نوشته که با لایک یا اشتراک گذاری این پست برای مستضعفان پول جمع می‌شود. مارک زاکربرگ ممکن است دومین خیر بزرگ جهان باشد، و سازمان‌های غیردولتی ممکن است در تلاش باشند تا از طریق فیسبوک به نیازمندان کمک کنند، اما، پسندیدن و اشتراک گذاری منجر به جمع شدن پول برای شخص موردنظر نمی‌شود و انتشار این تصاویر با این توضیحات شایعه‌ای بیش نیست.

پری دریایی هنوز هم هست

پری دریایی هنوز هم هست

از یک طرف، تصویری وجود دارد که ادعا می‌کند جسد یک پری دریایی در سواحل دریای مالزی پیدا شده، از طرف دیگر، تصاویری وجود داشت که نشان می‌دهد اسکلت پری دریایی توسط باستان شناسان مورد بررسی قرار گرفته است. در حالی که مورد اول چیزی جز مجسمه ساخته توسط یک هنرمند به نام خوان کابانا نیست، نمونه دوم هیچ اسکلتی نیست، بلکه نتیجه دستکاری دیجیتال است، که مجموعه اصلی مسابقات ناهنجاری‌های باستان شناسی Worth۱۰۰۰ Photo Effect منبع اصلی این تصاویر است؛ بنابراین، علاقه‌مندان به پری دریایی باید به دنبال مدارک بهتری برای شایعه خود باشند.

مردی با صورت سگی

مردی با صورت سگی

شایعه‌ای وجود دارد که می‌گوید: یک مرد برزیلی تحت عمل جراحی زیبایی قرار گرفت و پوزه سگی را روی صورتش اضافه کرد تا اولین سگ-انسان شود. حقیقت موجود در پشت این شایعه این است که، هنرمندی برزیلی، پوزه سگی از جنس سیلیکون را روی صورتش قرار داد و با گریم توانست خود را به این شکل در بیاورد.

مرگ موجودی غول پیکر به دلیل امواج رادیواکتیو

مرگ موجودی غول پیکر به دلیل امواج رادیواکتیو

تصاویر اجساد، موجودی غول پیکر با اندازه ۱۶۰ فوت با سرعت زیاد در فضای مجازی شروع به انتشار کرده و هشدار درباره خطرناک بودن امواج رادیواکتیو ایجاد شده بود، تصاویری که ادعا می‌شود این موضوع در ژاپن اتفاق افتاده است. درباره این شایعه هیچ اطلاعاتی گزارش نشده است.

دزدیدن بچه با استفاده از پرتاب تخم مرغ روی شیشه خودرو

دزدیدن بچه با استفاده از پرتاب تخم مرغ روی شیشه خودرو

هشدار‌هایی درباره اینکه چگونه باند‌های جنایتکار تخم مرغ‌ها را به شیشه جلو اتومبیل پرتاب می‌کنند که با پاک کردن آن‌ها یا پاشیدن آب شیشه سفید می‌شود و دید راننده را مسدود می‌کند سپس راننده مجبور می‌شود ماشین را متوقف کند و به بیرون برود. در این لحظات دزد‌ها از موقعیت سوءاستفاده می‌کنند و خودرو را می‌دزدند.

شایعه دیگری هم منتشر شده بود که می‌گفتند کودکانی در خیابان‌ها هستند که گریه می‌کنند تا رانندگان به آن‌ها کمک کنند تا پس از پیاده شدن از خودرو، اتومبیل را بدزدند. با این حال، همه این‌ها یک شایعه بزرگ است و هیچ گزارشی به صورت محلی یا ملی، در هیچ بخشی از جهان در این باره منتشر نشده است، اما باید احتیاط کرد.

سوزن‌های انتقال دهنده HIV

سوزن‌های انتقال دهنده HIV

چندین داستان ترس آور در مورد چگونگی قرار دادن سوزن‌های حاوی اچ آی وی در پمپ بنزین‌های فلوریدا، صندلی‌های سینما در دالاس، غرفه‌های تلفن در ویرجینیا، و داستان‌های مشابه در حال پخش شدن در اینترنت بود که قصد ناشران این داستان‌ها هم ترساندن مردم از فضا‌های عمومی عنوان شده بود. با این حال، این چیزی غیر از شایعه نیست، زیرا توسط ادارات پلیس در همه جا رد شده و پلیس تایید کرده که چنین مواردی گزارش نشده است.

حنا‌هایی که سرطان آفرین هستند

حنا‌هایی که سرطان آفرین هستند

اخبار در مورد حنایی هندی به نام Party Mehndi Red Cone شروع به پخش شدن کرد که در صورت استفاده از آن تاول‌ها و عفونت‌هایی برای خانمی ایجاد کرد و باعث قطع شدن دست او شده و او مرده است، در حالی که زن به علت بیماری پوستی درگذشت. ظاهراً اخطار‌ها در مورد استفاده از این حنای قرمز برای خال کوبی توسط بیمارستانی منتشر می‌شد.

با این حال، هیچ مدرکی درستی از صحت چنین حوادثی یافت نشد. اما علاقه به خالکوبی با حنا دچار تحریکات پوستی، درد، کنده شدن پوست، جای زخم و ... شده اند، این مشکلات می‌تواند به دلیل پارافنیلن دی آمین باشد که می‌تواند منجر به حساسیت پوست و آلرژی شود؛ بنابراین، این داستان مخلوط شایعه و حقیقت است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 677956 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟