نامه ای که لحظه غرق شدن تایتانیک را به تصویر کشید

نامه متأثر کننده‌ای از یکی از بازماندگان کشتی تایتانیک منتشر شده که در آن به توصیف صدای فریاد مسافران در زمان غرق شدن کشتی پرداخته شده است.

به گزارش رکنا ، ماریون رایت یکی از بازماندگان کشتی تایتانیک نامه ای ۵ صفحه ای را یک روز بعد از این فاجعه غرق شدن این کشتی در آوریل سال ۱۹۱۲ برای پدر خود نوشته بود.او از یک قایق نجات شاهد غرق شدن کشتی تایتانیک پس از برخوردش با یک کوه یخ بود.

ماریون درباره حقایق تایتانیک گفت

ماریون که در آن زمان ۲۶ سال داشت در این نامه نوشته: « وحشتناک بود… فکر نمی کنم هیچوقت از یادم برود…»

«وقتی کشتی به دو نیم شد ما داشتیم مردم را می دیدیم و چند دقیقه بعد کشتی با انفجار شدیدی به پایین رفت و غرق شد که صدای فریادهای کسانی که آنجا مانده بودند را در خود خفه کرد.»

وقتی کشتی «غرق نشدنی» تایتانیک با کوه یخی در آب های اقیانوس اطلس شمالی برخورد کرد، ماریون در کابین خودش بود.

او در نامه ی خود نوشته: «۱۰ دقیقه ای بود که در تختم دراز کشیده بودم که صدای برخورد مهیبی را شنیدم که تمام کشتی را به لرزه در آورد و موتورش را از کار انداخت.»

«لباس خوابم را به تن کردم و یک کت ضخیم هم پوشیدم. داشتم به عرشه کشتی می رفتم تا بفهمم علت برخورد چه بوده که دوستم را دیدم.»

تمجید از دکتر آلفرد در حادثه تایتانیک

ماریون در نامه خود به تمجید از دکتر آلفرد پین ۲۴ ساله، یکی دیگر از مسافران کشتی پرداخته بود که او را از زادگاهش، شهر سامرستِ انگلیس می شناخت.

آن ها با هم سفر نمی کردند اما با یکدیگر به عرشه ی کشتی رفتند و دکتر پین در شب غرق شدن کشتی مواظبش بود و به او کمک کرد تا سوار یک قایق نجات شود.متأسفانه دکتر پین هم یکی از کسانی بود که با غرق شدن کشتی جان خود را از دست داد.ماریون در نامه ی خود نوشته: «قلبم پیش همه ی کسانی است که غرق شدند.»

«آلفرد [پین] که مرا به قایق نجات رساند چنین مرد خوبی بود و تأسف می خورم.»او نوشته تایتانیک غول پیکر ابتدا «ذره ذره پایین می رفت» و «منظره ی وحشتناکی بود.»

نگهداری از نامه حقایق تایتانیک

ماریون که در حال مهاجرت به ایالت اورگن آمریکا بود تا پیش نامزدش برود، این نامه را در کشتی نجات کارپاتیا نوشت.اقوام ماریون این نامه را به همراه دیگر نامه های خانوادگی خود که متعلق به آن زمان هستند، نگه داشته اند.این نامه روز ۱۷ آوریل در یک حراجی به فروش گذاشته خواهد شد. انتظار می رود این نامه ۶ هزار پوند به فروش رود.

برگزارکنندگان حراجی این نامه را «جالب توجه» عنوان کرده اند و می گویند شما را کمابیش با خود به آنجا پیش ماریون در قایق نجات می برد.ماریون جزء مسافران کلاس دو کشتی تایتانیک بود که در سفر خود از شهر ساوتهمپتون انگلیس به نیویورک در آمریکا غرق شد و نزدیک به ۱،۵۰۰ نفر از مسافرانش را به کام مرگ کشید.

ماریون رایت در سال ۱۹۶۵ در سن ۸۰ سالگی در ایالت اورگن آمریکا درگذشت.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 675998 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟