کشف گنجی ارزشمند در معده یک نهنگ مرده+عکس

ماهیگیران یمنی جسد یک نهنگ عظیم الجثه دریایی را در روستای ساحلی «الخیسه» واقع در غرب شهر عدن یمن کشف کردند، اما گمان نمی‌کردند این کار زندگی آن‌ها را کاملاً تغییر دهد. این ماهیگیران هنگام بازگشت به خانه جسد عظیمی را شناور روی سطح آب مشاهده کردند و آن‌ها پس از اینکه مقدار زیادی از محتویات درون شکم این نهنگ را به وزن بیش از ۴۳۰ کیلوگرم خارج کردند، دریافتند که به ثروت زیادی دست یافته‌اند.

به گزارش رکنا، یمنی‌ها در واقع می‌دانستند که آنچه از معده این نهنگ خارج کرده‌اند، عنبر است. قیمت هر کیلوگرم عنبر حدود ۶۰ هزار دلار آمریکا است، اما مبلغی که ماهیگیران جوان به دست آورده اند به ۴۵ میلیون ریال رسیده است. عنبر یا به فارسی شاه‌بوی، ماده‌ای مومی است که از نهنگ عنبر به دست می‌آید. در گذشته بیشتر در عطرسازی به کار می‌رفت.

«سعید صالح» یکی از ماهیگیران جوان یمنی در این خصوص می‌گوید که این امرار معاش که خداوند به آن‌ها ارزانی داشت به دلیل اخلاص آن‌ها در کسب رزق حلال و تمرکز آن‌ها بر روی کار در ماهیگیری سنتی بود. هر چند کشتی‌های بین المللی صید که به آب‌های کشور آنان حمله می‌کنند و ثروت دریایی یمن را به غارت می‌برند تا بر زندگی مردم یمن بیش از پیش تاثیر گذارند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 672978 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟