یک ایرانی برنده مزایده خرید اولین توئیت

به گزارش رکنا، این توئیت به صورت یک توکن غیرقابل انعطاف (NFT) است که نوعی دارایی دیجیتال منحصر به فرد شناخته می‌شود. هر NFT دارایی‌های دیجیتالی از جمله jpegs و کلیپ‌های ویدئویی است که درست مانند دارایی‌های فیزیکی قابل خرید و فروش است.

این توئیت، اولین توئیت جک دورسی بود که در ۲۱ مارس ۲۰۰۶ منتشر شد. NFT از طریق حراج در بستری به نام Valuables فروخته شد که متعلق به شرکت Cent مستقر در ایالات متحده است. کامرون حجازی، مدیرعامل و بنیانگذار Cent تأیید کرد که این ارز با استفاده از ارز رمزپایه Ether با قیمت ۱۶۳۰.۵۸۲۵۶۰۱ ETH خریداری شد که در زمان فروش ۲، ۹۱۵، ۸۳۵.۴۷ دلار ارزش داشت.

 

یک ایرانی اولین توئیت توئیتر را به قیمت 2.9 میلیون دلار خرید

یک ایرانی خریدار توئیت دورسی 

شرکت Cent نیز  تأیید کرد «سینا استوی» خریدار این توئیت است. طبق اطلاعات حساب استوی، او در مالزی مستقر و مدیرعامل شرکت blockchain Bridge Oracle است. طبق گفته‌های Cent برای خرید این توئیت بین کارآفرین فناوری Justin Sun و مدیرعامل Bridge Oracle، سینا استوی رقابت سختی وجود داشت، اما در نهایت، پیشنهاد استوی با بیش از ۲.۹ میلیون دلار برنده شد. استوی همچنین ۱.۱ میلیون دلار برای مالکیت NFT توئیت اخیر ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس و تسلا، که در لیست Valuables نیز قرار داشت، پیشنهاد داد.

در تاریخ ۶ مارس، دورسی، که یکی از علاقه‌مندان به بیت کوین است، توئیتی را با پیوند به وب سایتی که NFT برای فروش در آن گذاشته شده بود، منتشر کرد. او سپس در تاریخ ۹ مارس در توئیت دیگری گفت که عواید حراج را به بیت کوین تبدیل و به افراد آسیب دیده از COVID۱۹ در آفریقا اهدا می‌کند.

مدیرعامل Cent، کامرون حجازی گفت که پلتفرم او به مردم امکان می‌دهد از توئیتی پشتیبانی کنند که فراتر از گزینه‌های فعلی برای لایک، نظر و بازتوییت است. او ادامه داد:"ارزش این دارایی‌ها ممکن است افزایش یا کاهش پیدا کنند، اما آنچه که باقی می‌ماند سابقه شما در بازار ارز‌های دیجیتال است. "

به گفته فوربس، ارزش ارز‌های دیجیتال دورسی در بازار رمز ارز‌ها ۱۳ میلیارد دلار است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 672378 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟