ساخت خودرو خورشیدی در قرنطینه کرونایی + فیلم
حجم ویدیو: 5.38M | مدت زمان ویدیو: 00:00:43

 با شیوع گسترده کرونا در بسیاری از کشور‌های جهان قرنطینه سراسری اعمال شد. اعمال قرنطینه سراسری در حالی که از طرفی موجب خسارات زیاد به کسب و کار‌ها شد، اما برای برخی نیز فرصتی ایجاد کرد تا ایده‌های خلاقانه خود را عملی کنند. مانند یک کشاورز اهل کشور هند که در زمان قرنطینه اقدام به ساخت یک خودروی خورشیدی کرد.

به گزارش رکنا، «سوشیل آگاروال»، یک کشاورز اهل منطقه «مایوربهانج» در ایالت اودیشا هند وسیله نقلیه چهارچرخی را طراحی کرده که با باتری خورشیدی کار می‌کند. خودروی طراحی شده آقای آگاروال مجهز به موتور ۸۵۰ وات و باتری ۱۰۰Ah/۵۴ است که تنها با یک شارژ کامل می‌تواند مسافت ۳۰۰ کیلومتر را طی کند.

قرنطینه و ایده ساخت این وسیله

این کشاورز مبتکر که یک کارگاه خانگی دارد به یکی از رسانه‌های محلی هند گفت که ایده ساخت این وسیله در هنگام قرنطینه ناشی از شیوع کرونا به ذهنش رسید. بنا به این گزارش خودروی طراحی شده آگاروال که با انرژی خورشید شارژ می‌شود با یک شارژ کامل ۳۰۰ کیلومتر حرکت می‌کند. بنا به گفته این کشاورز باتری خودروی مذکور در مدت زمان ۸.۵ ساعت به طور کامل شارژ می‌شود.

 حدود ۳ ماه طول کشید تا این خودرو طراحی شود

او در این باره گفت: «این باتری‌ها عمر زیادی دارند، دست کم تا ۱۰ سال. من تمام طراحی این خودرو از جمله سوارکردن موتور، تنظیمات برقی و غیره را در کارگاه شخصی خودم به همراه دو مکانیک دیگر و یکی از دوستانم که مشاور برق خودرو بود انجام دادم. حدود ۳ ماه طول کشید تا این خودرو طراحی و ساخته شود.»آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 671217 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟