به گزارش رکنا، چند روز قبل تعدادی از جوانان و نوجوانان با مراجعه به پلیس فتا تهران در شکایت‌هایی مشابه مدعی شدند مبالغ زیادی از حسابشان بدون اطلاع آنان برداشت شده است.

سرهنگ «داوود معظمی گودرزی» رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات اظهار داشت: باتوجه به تعداد زیاد شاکیان پرونده، موضوع در دستور کار قرار گرفت و در تحقیقات اولیه و مطالعه اظهارات مال باختگان مشخص شد تمامی این افراد برای خرید وسایل آتش بازی و موادمحترقه با قیمت‌های ارزان به یک سایت مراجعه کرده‌اند. در بررسی کارشناسان مشخص شد سایتی که این افراد مراجعه کرده‌اند جعلی بوده و شبیه‌سازی شده است، بنابراین در تحقیقات پلیسی هویت گرداننده سایت و مخفیگاه وی در غرب تهران شناسایی شد. با هماهنگی‌های قضایی متهم در مخفیگاهش دستگیر شد و دربازجویی‌ها به 30 فقره کلاهبرداری از متقاضیان خرید مواد محترقه اعتراف کرد.

سرهنگ گودرزی با بیان اینکه کارشناسان مبالغ کلاهبرداری شده را حدود 4 میلیارد ریال محاسبه کرده‌اند، اضافه کرد: با تکمیل تحقیقات پلیسی متهم برای سیر مراحل قضایی به مرجع قضایی معرفی شد.

رئیس پلیس فتا تهران با تأکید بر نظارت والدین و خانواده‌ها بر رفتار فرزندانشان ادامه داد: در آخرین چهارشنبه سال شاهد افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی در فضای مجازی با استفاده از وب سایت‌ها، کانال‌ها، شبکه‌های اجتماعی در زمینه فروش مواد محترقه و آتش‌بازی هستیم و غالباً کودکان و نوجوانان به دنبال خرید مواد محترقه در فضای مجازی هستند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 670822 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟