خطر قمار در کمین جهان در سال 2021 + فیلم
حجم ویدیو: 36.66M | مدت زمان ویدیو: 00:04:59

جلد امسال مجله اکونومیست برای 2021 المان های متفاوتی دارد که توسط رسانه ها و تحلیلگران جهانی مورد بررسی و رمزگشایی قرار گرفته است.

به گزارش رکنا ، در این جلد تصاویری چون کودک با ماسک ، واکسن و ویروسی که از یک طرف دستگاه خارج و از طرف دیگر وارد می شود ترسیم شده است. این کار شاید پیش بینی برای ادامه ویروس کرونا در سال آینده باشد.

از طرف دیگر تصاویری مانند بمب اتم ، جو بایدن و پرچم دو نیم شده آمریکا را شاهدیم که شاید خبر از دوپارگی اجتماعی در آمریکا می دهد یا جنگ های طولانی تر و خطرناک تری که شاید در سال پیش رو داشته باشیم.

چه المانی بیشتر جلب توجه کرد؟

اما آنچه بیشتر در بین المان ها نظر ما را جلب کرده است نمایی از تیک تاک به عنوان یک شبکه اجتماعی در کنار پرچم چین و همچنین المان دوربین به عنوان یکی از ارکان اصلی تولید محتوا در فضای مجازی است.

به طور حتم زندگی ما سال هاست که با فضای مجازی آمیخته شده و با شیوع ویروس کرونا و به حداقل رسیدن فاصله های اجتماعی میزان استفاده از این فضا بیشتر و بیشتر می شود و به تناسب این موضوع تجربه های زیستی ما در فضای مجازی محدود می شود.

به عنوان مثال کودکی که در سال های قبل تجربه گل کاشتن را در فضای حقیقی احساس می کرد حالا همین موضوع را در بازی های آنلاین موجود در فضای مجازی تجربه می کند.

پس این نسل وابسته به فضای مجازی ترجیح می دهد منافع اقتصادی اش را هم در همین فضا تجربه کند. یعنی تبدیل یک نیروی مولد به یک وابسته مجازی.

البته منظورم فعالان کسب و کارهای مجازی و استارت آپ ها نیست بلکه قمار است.

همانطور که می بینید تمام المان هایی که تضمین کردیم در مجله اکونومیست در قالب یک دستگاه قمار شکل گرفته و خود این دستگاه کمتر مورد بررسی و تایید رسانه ها بوده است.

بد نیست نگاهی هم به عملکرد به اصطلاح شاخ های مجازی داشته باشیم که مانند قارچ در حال توسعه و تکثیر هستند.

بستر حضور این افراد شبکه های پرمخاطب اجتماعی مانند اینستاگرام است که این افراد برای دیده شدن از هیچ کاری ابایی ندارند و هر کاری را انجام می دهند تا تعداد مخاطبان شان را افزایش دهند.

اما این کارها برای چیست و پایگاه درآمدشان کجاست؟

بله ؛ قمار . انواع بت ها در حال ایجاد و گسترش است و حتی کلمه "بت" را روی جلد مجله اکونومیست و روی دستگاه قمار هم می بینید.

خیلی از شاخ های مجازی هم این روزها به تاسیس اینگونه سایت ها روی آورده اند.

انگار جهان مجازی در حال تهی شدن از محتواست و مطالبی که بر پوچ انگاری های مرسوم این فضا می انجامد

در حال گسترش است. حالا که فضای مجازی به نازل ترین شکل خود برای ایجاد سرگرمی نزول کرده است چه لزومی دارد که کاربران این فضا برای کسب درآمد به سمت اقتصاد مولد و فعالیت های اقتصادی بروند؟

راهکاری که برای این معضل کاربران فضای مجازی پیشنهاد می شود قمار خواهد بود. پس در سال آینده با گسترش پدیده قمار رو به رو خواهیم شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 670203 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟