پاهای غیر طبیعی این مرغ و خروس ها معروف است

یک دانگ تائوی نر بالغ می تواند تا شش کیلوگرم وزن داشته باشد و پا هایش به اندازه کلفتی مچ دست انسان شود.

به گزارش رکنا ، درکشور ویتنام یک نوع از مرغ ها و خروس ها وجود دارند که پاهای قطور و سنگینی معادل 3 تا 4 کیلو دارند.

گفتنی است پاهای این خروس ها در ویتنام به عنوان غذای گرانقیمت به فروش می رسد!

پاهای درشت خروس

یک نژاد کمیاب ویتنامی از مرغ که دانگ تائو (Dang Tao) نام دارد و به خاطر گوشت لذیذش ارزشمند است، یکی از کلفت ترین پاها را دارد که معمولا در پرندگانی به این سایز دیده نمی شود. این نژاد، بومی بخش Dang Tao در منطقه ی Khoai Chau در فاصله ی 30 کیلومتری از Hanoi پایتخت ویتنام است. در گذشته این نژاد فقط برای خاندان سلطنتی و بزرگان کشور پرورش داده می شد، امروزه این نژاد کمیاب توسط مرغداری ها پروش پیدا می کند و گوشت آن در رستوران های گران قیمت و برای ثروتمندان سرو می شود.

پاهای درشت مرغ و خروس در ویتانم

خود پاهای این حیوان بسیار لذیذ و خوشمزه به حساب می آیند. مرغ های این نژاد به طور کلی سفید هستند، در حالی که خروس ها پرهایی رنگی دارند.

جوجه هایی با پاهای اژدها

این پرنده خواستار زیادی دارد و از آنجایی که تعداد آنها کم است، قیمت بالایی پیدا می کنند. یک جفت دانگ تائو میتواند تا 2500 دلار قیمت داشته باشد. این حیوانات به تغییرات هوایی بسیار حساس بوده و از مرغ معمولی کمتر تخم می گذارند. پاهای بزرگ آنها فرآیند شکستن تخم را نیز مشکل می کند و مرغداران باید این مرغ ها را در تولید جوجه کمک کنند. یک جوجه تازه به دنیا آمده بعد از هشت ماه تا یک سال تبدیل به یک محصول قابل فروش با وزن سه تا پنج کیلوگرم می شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 665186 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟