ببینید / انفجار خونین لاشه نهنگ + فیلم
حجم ویدیو: 1.17M | مدت زمان ویدیو: 00:00:09

به گزارش رکنا ، نهنگ عنبر  یا شاه نهنگ در اکثر اقیانوس ها زیستگاه دارد. بیشترین طول این جانور ۱۸ متر و وزنش تا ۶۰ تن می رسد که برابر با وزن ۱۳ فیل آفریقایی بالغ است. جنازه یک نهنگ عنبر که دو روز در ساحل مانده بود به دلیل ایجاد و جمع شدن گاز متان در لاشه این جانور منفجر شد. فیلم این صحنه عجیب را ببینید.

چندین مورد از انفجار لاشه نهنگ به دلیل تجمع گاز در فرآیند تجزیه وجود داشته است. اگر نهنگی خود را در ساحل رها کند، این اتفاق می افتد. یک مورد گزارش شده از انفجار یک نهنگ در فلورانس، اورگان، در نوامبر 1970 رخ داد، زمانی که بخش بزرگراه اورگان یک نهنگ اسپرم در حال پوسیدگی را با دینامیت در تلاش برای از بین بردن لاشه پوسیده آن منفجر کرد. این انفجار گوشت نهنگ را در حدود 800 فوت (240 متر) دورتر پرتاب کرد و بوی آن مدتی باقی ماند.

نمونه ای از ترکیدن خود به خود لاشه نهنگ در سال 2004 در تایوان رخ داد، زمانی که تجمع گاز در داخل یک نهنگ در حال تجزیه باعث ترکیدن آن در یک منطقه شلوغ شهری در حین انتقال آن برای معاینه پس از مرگ شد. موارد دیگر طبیعی و مصنوعی نیز در کانادا، آفریقای جنوبی، ایسلند، استرالیا، دانمارک و بریتانیا گزارش شده است. انفجارهای مصنوعی نیز توسط دولت ها تحمیل شده و توسط کمیسیون بین المللی صید نهنگ در شرایط اضطراری تایید شده است. با این حال، به دلیل بوی طولانی آن نیز مورد انتقاد قرار گرفته است.

کدخبر: 664190 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟