عکس بوئینگ 777

هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ یکی از هواپیماهای مشهور شرکت بوئینگ و اولین هواپیمای تجاری دنیاست که همه ی مرحله های ساخت آن به کمک نرم افزارهای کامپیوتری انجام شده است. در ادامه این مطلب قصد داریم این هواپیما را بیشتر به شما معرفی کنیم.

یکی از نام آشناترین هواپیماهای دنیا که همه با آن آشنا هستند، هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ است. بوئینگ ۷۷۷ در واقع یک هوپیمای تجاری ۲ موتوره با بدنه ای پهن است که می تواند در هر بار پرواز بین ۲۷۸ تا ۵۵۰ مسافر را جابه جا کند. برد پروازی این هواپیما هم بین ۱۰۳۷۰ تا ۱۷۴۴۵ کیلومتر تخمین زده شده است.

داخل بویینگ 777

یکی از اصلی ترین ویژگی های هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ که باعث شده تا نام آن بیشتر بر سر زبان ها بیفتد و از بقیه بیشتر شناخته شده تر باشد این است که اولین هواپیمای تجاری ای در جهان بوده است که همه ی مراحل ساخت آن با برنامه های کامپیوتری انجام شده است. این به آن معناست که بر خلاف هواپیماهای دیگر، برای طراحی بوئینگ ۷۷۷ هیچ طرحی و شکلی بر روی کاغذ کشیده نشده و همه ی مرحله های طراحی با برنامه ای به نام کتیا انجام شده است.

ویژگی های ظاهری بوئینگ 777

از ویژگی های ظاهری این هواپیما هم باید به بدنه ی پهن و پایه های فرود آن اشاره کرد، هر پایه دارای ۴ چرخ است. دنباله ی تیز هم یکی دیگر از نشانه هایی است که بوسیله ی آن می توانید این هواپیما را از بقیه ی مدل ها تشخیص دهید.

طراحی هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ بدون استفاده از کاغذ یک مزیت بسیار بزرگ داشت و آن هم صرفه جویی از میلیون ها دلار هزینه بود چرا که تمام مراحل آزمایشی آن در محیط هایی که شبیه سازی شده بودند انجام شد و به این ترتیب نیازی به کلاس های پروازی گزاف نبود.

بویینگ 777

اولین هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ در سال ۱۹۴۴ به آسمان رفت و پرواز خود را انجام داد. این هواپیما دارای مدل های مختلفی است که عبارتند از: مدل ۷۷۷-۲۰۰، مدل ۷۷۷-۲۰۰ ای آر، مدل ۷۷۷-۲۰۰ ال آر، مدل ۷۷۷-۳۰۰، مدل ۷۷۷-۳۰۰ ای آر و مدل ۷۷۷ اف.

مشخصات هواپیمای بوئینگ 777

از مشخصات کلی هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

همان طور که گفته شد هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ دارای ۲ موتور است، طول این هواپیما ۶۳.۷ متر و عرض آن ۱۸.۵ تر است. در مورد موتورهای این هواپیما باید گفت که موتورهای استفاده شده در آن از قدرتمندترین موتورهایی هستند که در هواپیماهای تجاری استفاده می شود، برای مثال قطر این موتورها از قطر بدنه ی بوئینگ ۷۳۷ بیشتر است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 664026 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟