شترهای عربستان میان برف شدید + فیلم
حجم ویدیو: 2.82M | مدت زمان ویدیو: 00:00:27

 شمال عربستان سعودی در چند روز اخیر، شاهد بارش برف شدید بود.

درباره «شتر» بیشتر بدانید

 شیر شتر در این برهه از زمان چه اهمیتی می‌تواند داشته باشد، وقتی جهان با مشکلات پیچیده‌ای روبه‌رو است؟ پاسخ به این پرسش وقتی روشن خواهد شد که درک کنیم یکی از بزرگترین مشکلات، مقابله انسان با سوء‌تغذیه است. شیر شتر، قطعاً می‌تواند نقشی به مراتب مهم‌تر از امروز، در پیشگیری از سوء‌تغذیه بازی کند. رشد و افزایش موادغذایی برای جمعیت انسانی، که خود رشدی فزاینده دارد به‌ویژه در مناطق گرم و خشک جهان با چالش همراه است؛ این دقیقاً همان مناطقی هستند که در آن شتر یکی از معدود حیواناتی است که می‌تواند زنده بماند و نه‌تنها به زنده ماندن انسان کمک کند، بلکه مزایای اقتصادی بی‌شماری برای او داشته باشد.

ویژگی های شتر یک کوهانه

قبل از ارائه اطلاعات مربوط به تولید شیر، باید تمام اطلاعات مربوط به شتر ، هم به لحاظ کمی و هم کیفی، با جزئیات لحاظ شود تا ارزش کاملی که این حیوان می تواند در تغذیه انسان بازی کند مشخص شود. شتر، و یا خانواده شتر، "Camelidae" در بسیاری از نقاط جهان وجود دارد؛ با این حال، این گزارش عمدتاً مربوط به شتر یک‌کوهانه است که در مناطق بیابانی و نیمه‌بیابانی یافت می‌شود.

غذای اصلی به‌دست آمده از یک گله شتر

بر اساس گزارشها فائو، شیر، غذای اصلی به‌دست آمده از یک گله شتر است. شتر یک‌کوهانه حدود 3 هزار سال پیش از میلاد مسیح در جنوب عربستان سعودی، اهلی شد. شترها هنوز هم برای سواری، باربری و کار استفاده می‌شوند، همچنین مو و پوستشان هم مفید است. این حیوان در مناطق خشک بسیار بهتر از گاو، غذا را تأمین می‌کند؛ چراکه حیواناتی مانند گاو، برخلاف شتر، به‌شدت توسط گرما، کمبود آب و غذا تحت تأثیر قرار می‌گیرند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 662693 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟