خطر هک گوشی موبایل با یک پیام واتساپی!

به تازگی پیامی در پیامرسان واتساپ رد و بدل می‌شود که گوشی کاربران با کلیک روی آن پیام هدف خراب کاران قرار می‌گیرد.

به گزارش رکنا، کارشناسان امنیت سایبری به کاربران تلفن‌های اندروید در مورد پیام خطرناکی که در واتساپ در حال گردش است و از نقص امنیتی در سیستم عامل که امکان نصب مخفیانه نرم افزار مخرب بر روی تلفن را فراهم می‌کند و همچنین هدف قرار دادن تلفن‌ها از طریق واتساپ، هشدار داده اند.

لوکاس استفانکو، محقق شرکت امنیت سایبری ESET، نقصی را در سیستم عامل اندروید فاش کرد که می‌تواند به هکر‌ها اجازه دهد پیامی را در WhatsApp ارسال کنند که حاوی برنامه‌های مخربی است که می‌تواند تلفن گیرنده را پس از کلیک بر روی پیوند پیوست شده، به آن آلوده کند.

این پیام جعلی با پیوندی همراه است که از کاربران می‌خواهد یک برنامه جعلی را برای کسب درآمد دانلود کنند و بعد آن‌ها را به وب سایتی مشابه Google Play Store هدایت می‌کند و پس از نصب برنامه، پیام مخرب از کاربر می‌خواهد انواع مجوز‌ها را فعال کند؛ و در ادامه به صورت مخفیانه در پس زمینه کار می‌کنند تا کاربر به هر پیامی که پاسخ دهد و خود به خود WhatsApp پیام جعلی را دوباره به مخاطبان دیگر ارسال می‌کند.

همان پیام تقلبی هر ساعت یکبار به طور خودکار ارسال می‌شود تا از شناسایی آن به عنوان یک پرونده مخرب یا پیام ارسالی جلوگیری شود. متن پیام می‌گوید: «این برنامه را بارگیری کنید و یک تلفن همراه برنده شوید»، همراه با URL که به نظر می‌رسد یک پیوند Google برای فریب کاربر است.

پیام مخرب واتساپ ممکن است به گوشی ضربه بزند

در این پیام از کاربران خواسته شده تا برنامه‌ای به نام "Huawei Mobile" را دانلود کنند، این برنامه‌ای جعلی است که برنامه‌های مخربی را به همراه دارد و متعاقباً بسیاری از تبلیغات را به دستگاه قربانی منتقل می‌کند، زیرا با کلیک بر روی آن‌ها افراد را به عضویت در یک سرویس فریب می‌دهد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 657371 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟