رازهای نوروزی پدربزرگ قصه خوان + فیلم
حجم ویدیو: 8.50M | مدت زمان ویدیو: 00:00:01

او اهل روستای ماهوته آبدانان و یک کتابخوان حرفه‌ای است و در چهار سالی که عضو کتابخانه امیرکبیر این شهر شده، 500 جلد کتاب خوانده است. او حالا نمادی است از تلاش برای تغییر سبک زندگی، یک مثال خوب از انسانی که در منطقه‌ای محروم به دنیا آمده و رشد کرده، ولی با همت خود زندگی تازه‌ای برای خودش ساخته است.

خودش می گوید وقتی کودک بودم، دو کلاس در مدرسه عشایری خواندم، اما بعد دیگر ادامه ندادم تا بعد از انقلاب که نهضت سوادآموزی راه افتاد و نوروز 58 بود که تصیم به درس خواندن گرفتم و تا کلاس پنجم خواندم. قبل از جنگ بود که مطالعه را شروع کردم. البته قبل از آن هم به کتاب علاقه داشتم، اما از زمان جنگ که فرصتی پیش آمد و کتاب‌هایی در اختیارم قرار گرفت، نسبت به مطالعه علاقه شدیدی پیدا کردم.

اولین کتابی که در زندگیش خوانده شاهنامه فردوسی است و بعدش هم کتاب‌های مربوط به تاریخ زندگی انبیا از آدم تا خاتم.

پنج دختر و دو پسر دارد که همه تحصیلکرده‌اند و اهل مطالعه. خودش می گوید اهالی روستایمان شاید به اندازه من کتاب نخوانند، اما خیلی‌ها هستند که مطالعه دارند، مخصوصا دانش‌آموزان. خیلی از آنها پیش من می‌آیند و می‌پرسند چه کتابی بخوانند. گاهی هم من پیش آنها می‌روم و از فواید کتابخوانی و آرامشی که از مطالعه به دست می‌آید، برایشان می‌گویم.

این مرد که عاشق کتاب خواندن است به پدربزرگ قصه خوان معروف شده است او برای همسر، نوه ها و حتی اهالی روستا هم قصه می خواند.

کدخبر: 62313 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟