اولین پلتفرم مسابقه معماری در ایران | طرح تو طرح

مزیت های برگزاری مسابقه معماری برای کارفرمایان

اگر با زمینه طراحی نما و پلان ساختمان آشنا باشید میدانید که باید به دفاتر معماری مراجعه کنید و از آنها بخواهید که برای شما ساختمان مورد نظرتان را طراحی کنند یا با یک آرشیتکت قرارداد بسته و پروژه طراحی معماری ساختمان را به او بسپارید. حقیقت این است که هرچه قدر این فرد توانایی بالایی داشته باشد یا هرچه قدر دفتر معماری مربوط حرفه ای باشد به شما یک طرح ارائه میدهند. اما با استفاده از برگزاری مسابقه میتوانید چندین طرح متفاوت داشته باشید و حتی با ترکیب طرح های برنده به یک طرح جامع مطابق با سلیقه ی خود برسید.

هزینه ی برگزاری مسابقه معماری در طرح تو طرح پایین تر از هزینه ای است که باید به یک معمار یا دفتر طراحی معماری معروف بپردازید، در مسابقه های برگزار شده برخی اوقات افراد گمنام توانسته اند که با طرح زیبای خود کارفرما را راضی به انتخاب آنها کنند. در حال حاضر دو مسابقه 60 میلیونی و 100 میلیونی طراحی نما و پلان در حال برگزاری است که معماران و طراحان میتوانند در آن شرکت کنند.

کارفرما و طرح تو طرح تمامی ضوابط مربوط به پهنه، سطح اشغال، متراژ زمین، نوع سقف و نوع اسکلت سازه مورد نظر، سبک مورد نظر طراحی، کاربری طبقات زیر زمین، کاربری طبقات همکف، علایق کارفرما، ارتفاعات مجاز، تعداد پارکینگ، ضوابط پله، تعداد درهای ورودی، تعداد آسانسور ها، نور گیر اضلاع ساختمان، تعداد طبقات، ابعاد و فرمت عکس ارسالی، ابعاد و فرمت فایل های ارسالی برای طراحان مشخص میشود . همچنین پس از اتمام مسابقه طرح تو طرح، فایل های ارسالی مورد قبول را جدا کرده و در اختیار کارفرما میگذارد. با این کار کارفرما به راحتی میتواند از بین طرح های مورد قبول خود طرح های برنده را انتخاب کند.

کارفرمایان میتوانند به صورت حضوری یا غیرحضوری اقدامات مربوط به جمع سپاری پروژه معماری خود را انجام دهند و این امکان برایشان فراهم شده است. البته اکثر کارفرمایان به دلیل پیچیدگی توضیحات تمایل دارند که در طی جلسات حضوری این کار را انجام دهند.

مزیت های برگزاری مسابقه معماری برای معماران و طراحان

طرح تو طرح

طرح تو طرح در زمینه طراحی آنقدر جامع است که حتی برای نمایشگاه نیز از برگزاری مسابقه کمک گرفته شده و بسیار موثر بوده است و طرح نفر اول این مسابقه برای طراحی غرفه استفاده شد.

در فرآیند این مسابقات کارفرما تنها طرح شما را میبیند و بدون قضاوت قبلی و مشاهده سوابق شما تصمیم به انتخاب طرح برنده میگیرد این کار باعث میشود تا ذهنیت کارفرما خالی از هرگونه جهت گیری باشد.

بعد از انتخاب طرح برنده کارفرما دلایل خود را برای این تصمیم توضیح میدهد تا برای تمامی کسانی که در مسابقه شرکت کردند واضح باشد که چرا طرح آنها برنده اعلام شده یا نشده است.ُ

طراحان میتوانند به صورت فریلنس و دورکاری اقدام به طراحی نما و پلان کنند و لازم نیست مرتبا حضور فیزیکی داشته باشند، در صورتی که طراح برنده ی مسابقه شود برای پرداخت پول به او اقدام میشود. همچنین تمامی مبلغ دستمزد ابتدای کار از کارفرما گرفته میشود تا پایان مسابقه نزد طرح تو طرح محفوظ میماند.

طراح میتواند با هر تجربه و تحصیلاتی در این مسابقه شرکت کند اما این بدین معنا نیست که نباید دانش طراحی معماری ساختمان را داشته باشد بلکه باید علاوه بر دانش خلاقیت لازم را نیز داشته باشد. همچنین شخص میتواند با برنده شدن در این مسابقه در کنار مطرح کردن خودشان مبلغ قابل توجهی را برنده شوند.

معماران جدا از بخش مسابقه میتوانند در بخش رزومه ساز برای خود رزومه بسازند و آن را در هنگام نیاز به دیگران ارائه دهند.

برای اطلاعات بیشتر از قوانین و شرایط طرح تو طرح برروی لینک درباره ما وبسایت طرح تو طرح کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 596842 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟