تغییرات شگفت‌انگیز گوگل مپ به مناسبت سالگرد ۱۵ سالگی این برنامه

به گزارش رکنا، شرکت گوگل امروز به مناسبت تولد ۱۵ سالگی برنامه گوگل مپ برای خود جشنی اختصاص دیده است. در طی این مراسم گوگل تلاش کرده تا با انتشار یک بروزرسانی قابل توجه کاربران خود را نیز در این خوشحالی سهیم کند. این برنامه که زمانی تنها برای مسیریابی بود، الان تبدیل به یک وسیله برای متوجه شدن از شرایط شگفت انگیز اطراف شده است. این برنامه قطعا یک مسیر طولانی را از سال ۲۰۰۵ تا به حال طی کرده و مسئولین این برنامه اعتقاد دارند بیش از یک میلیارد نفر در دور دنیا برای رسیدن به مقاصد خود از این برنامه استفاده می‌کنند. این بروزرسانی امروز منتشر شد و افرادی که برنامه را باز کردند حتما متوجه پنج قابلیت جدید در پایین صفحه شده‌اند.

قابلیت‌های جدید چیست؟

این پنج قسمت تازه شامل گردش، رفت و آمد، ذخیره شده، مشارکت و بروزرسانی می‌شوند. در قسمت گردش، برنامه به کاربران خود نظرات و امتیازات مکان‌های مختلف از دیدگاه کاربران را نشان می‌دهد. از جمله این مکان‌ها می‌توان به رستوران‌ها، جاذبه‌های گردشگری و نقاط دیدنی دیگر اشاره کرد. مسئولین این برنامه قسمت گردش را برای اشخاصی مناسب می‌دانند که به تازگی به یک شهر و یا کشور دیگر سفر کرده‌اند. قسمت رفت و آمد همانطور که از نامش پیداست مربوط به مسیریابی کاربران است. مراجعه کنندگان به این بخش می‌توانند به راحتی و با امنیت از نقطه الف به نقطه ب سفر کنند. این قسمت همچنین به کاربران اطلاعاتی درباره میزان ترافیک و مشکلات مسیر نیز می‌دهد.

برای به یاد ماندن مکان‌های مورد علاقه، گوگل مپ حالا قسمت ذخیره کردن را به صفحه اول برنامه خود افزوده است. به گفته گوگل کاربران این برنامه تا به حال بیش از ۶.۵ میلیارد محل غذاخوری و دیدنی را ذخیره کردند. با افزوده شدن این قابلیت در صفحه اول دسترسی کاربران به پیدا کردن و به یاد داشتن این مکان‌ها بسیار آسان‌تر می‌شود. در قسمت مشارکت، کاربران در زمان استفاده از یک وسیله نقلیه عمومی می‌توانند از توضیحات افرادی که در گذشته از این وسایل استفاده کرده‌اند برخوردار شوند و از مسیر انتخاب شده توسط این وسایل نقلیه آگاهی پیدا کنند. در آخر این برنامه آیکون خود را تغییر داده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 541981 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟