طرز تهیه شیرینی نان پنجره‌ای

نان پنجره‌ای از آن دسته شیرینی‌هایی است که یاد و خاطره ایام قدیم را زنده می‌کند؛ خانه مادربزرگ با حیاط آب و جارو شده، نشستن روی تخت کنار حوض با گلدان‌های شمعدانی اطرافش، چای تازه دم و نان پنجره‌ای خانگی.

مواد لازم:

آرد سفید: ۱۳۰ گرم

نشاسته ذرت: ۲ قاشق سوپ‌خوری

گلاب: ۳ تا ۴ قاشق سوپ‌خوری

تخم‌مرغ: ۵ عدد

پودر شکر: ۲ قاشق سوپ‌خوری

پودر هل: ۱ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه:

۱. نشاسته را در ظرف مناسبی بریزید و گلاب را به آرامی به نشاسته اضافه کرده و مخلوط کنید تا نشاسته کاملا حل شود، سپس تخم‌مرغ‌ها را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا تخم‌مرغ‌ها با مواد ترکیب شود.

۲. آرد سفید و آرد ذرت را با هم مخلوط کنید و به مواد فوق اضافه کرده و با همزن دستی خوب مخلوط و از صافی رد کنید تا مایع شفاف صافی به دست آید.

۳. روغن فراوان در ظرف مناسبی بریزید و اجازه دهید خوب داغ شود، قالب نان پنجره‌ای را در روغن قرار دهید و بگذارید کمی گرم شود.

۴. سپس در مواد زده طوری که مواد روی قالب را نگیرد، سپس قالب را در روغن داغ گذاشته و کمی تکان دهید تا شیرینی‌ها از قالب جدا شوند. کمی که شیرینی‌ها در روغن خشک شدند آنها را روی صافی بگذارید تا روغن اضافی آنها گرفته شود، سپس بعد از خنک شدن پودر شکر و پودر هل را در ظرفی مخلوط کنید و با الک روی شیرینی‌ها بپاشید.

نکته: اگر قالب شیرینی پنجره‌ای زیاد داغ شود هنگامی که درون مایع بگذارید مایع نان پنجره‌ای می‌بندد و اگر سرد باشد درون روغن نان‌ها بسته نمی‌شود، پس مراقب باشید تا قالب گرمای به اندازه‌ای داشته باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 520571 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟