حراج عتیقه ترین خودروی دنیا + عکس

به گزارش رکنا، یکی از عتیقه‌ترین خودروهای جهان که نخستین موتور مدرن خودرو بر روی آن نصب شده بود، قرار است به زودی در باهاماس به حراج گذاشته شود.
خودروی Le Papillon Bleu یکی از قدیمی ترین خودروهای دنیاست که در سال 1901 تولید شده و موتوری مدرن در مقایسه با خودروهای مشابه زمان ساخت بر روی ان نصب شده است.

در حال حاضر تنها 5 خودروی مدل Le Papillon Bleu در دنیا باقی مانده است، موتور این خودروی ۲ سیلندر هفت اسب بخار قدرت دارد که البته در قیاس با خودروهای امروزی رقم قابل ملاحظه ای محسوب نمی شود، اما در زمان خود اتومبیلی پیشتاز بوده است.

این خودرو چهار نفر ظرفیت داشته و موتور آن با انتقال نیرو به چرخ های عقب زمینه را برای حرکت خودرو فراهم می کرده است، ساختار موتور این خودرو شباهت زیادی به شاکله موتورهای اتومبیل های امروزی دارد و در آن از پدال ها، پمپ ها و اتصالاتی استفاده شده که برای نخستین بار اتومبیل ها را به محصولاتی قابل تحمل و با نقص های فنی ومکانیکی کمتر مبدل می کردند.

این خودرو که توسط شرکت فرانسوی پنهارد تولید شده، ظاهر زیبایی نیز دارد و گیربکس آن در وسط خودرو قرار گرفته است، از اتومبیل یادشده برای شرکت در مسابقات اتومبیل رانی مختلفی نیز استفاده شده است. قرار است حراج این خودرو در تاریخ اول نوامبر سال 2019 صورت بگیرد و قیمت فروش آن بین 258 تا 323 هزار دلار پیش بینی شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 511670 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟