شستن ساختمان به کمک پهپاد + عکس

به گزارش رکنا ، نمای خارجی ساختمان‌ها معمولا به تدریج ظاهر زیبای خود را از دست می‌دهد. روی دیوار‌های ساختمان را خاک و تار عنکبوت می‌پوشاند و اگر ساختمان در منطقه مرطوبی قرار داشته باشد، کپک‌ها و قارچ‌ها، ظاهر ساختمان را از بین می‌برند.

شست و شوی ساختمان‌های بلند معمولا به خودروی مخصوص، داربست و تجهیزات نیاز دارد و همچنین، کارگرانی که کار شست و شو را انجام می‌دهند، خطرات بسیاری از جمله افتادن و آسیب دیدن آن‌ها را تهدید می‌کند. یک شرکت آمریکایی موسوم به "لوسید" (Lucid) قصد دارد برای برطرف کردن این مشکلات، از پهپاد‌ها برای کار شست و شوی ساختمان استفاده کند.

این پهپاد می‌تواند با اسپری کردن محلول پاک کننده‌ای که قابل تجزیه زیستی است و عملکرد خوبی روی سطوح آجری و سنگ آهک دارد، ساختمان‌ها را به آرامی شست و شو بدهد.

در این روش شست و شو، اپراتور انسان، پهپاد را باز می‌کند، آن را شارژ می‌کند و سپس آن را روی مخزنی که پشت کامیون قرار دارد می‌گذارد. یک شلنگ که از مخزن به پهپاد متصل می‌شود، امکان اسپری کردن آب با فشار کم را فراهم می‌کند. اپراتور طی این فرآیند، پهپاد را با یک کنترل از راه دور هدایت می‌کند.

نیروی پهپاد، در حال حاضر از باتری تامین می‌شود، اما شرکت لوسید قصد دارد در آینده، امکان تامین نیروی بیشتر را برای پهپاد تامین کند. این شرکت، پهپاد خود را برای تمیز کردن ۱۲۰ ساختمان بلند آزمایش کرده است.

پهپاد‌ها باید بتوانند وزن قلاب شلنگ را تحمل کنند و پرواز آرامی داشته باشند تا امکان کنترل بهتر و عملکرد ساده‌تر فراهم شود. وزن پهپاد نیز حدود ۱۱ تا ۱۳ کیلوگرم است.

"اندرو آشور" (Andrew Ashur)، از بنیانگذاران شرکت لوسید گفت: ما پیشتر خدماتی برای تمیز کردن ساختمان‌ها با استفاده از کارگران ارائه می‌دادیم، اما با آغاز آزمایش پهپاد‌ها دریافتیم که شاید بهتر باشد فروش پهپاد را آغاز کنیم.

این شرکت در حال حاضر پهپاد‌های خود را با مبلغ سه هزار دلار در ماه به شرکت‌ها اجاره می‌دهد و آموزش و نگهداری آن‌ها را نیز تضمین می‌کند.

لوسید قصد دارد پهپاد‌های خود را در سراسر آمریکا به کار بگیرد، اما در حال حاضر آن‌ها را در جنوب شرق آمریکا آزمایش می‌کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 500216 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟