سرنوشت جالب یک کاسه سلطنتی ! + عکس

صاحب خانه ای که سالیان طولانی یک کاسه آبی - سفید رنگ را که روی قفسه خود گذاشته بود و ناگهان مطلع شد که این یک کاسه، یک کاسه عادی و ساده نیست و یک کاسه عتیقه و نادری است که از آن در 18 ام میلادی استفاده می شد. این کاسه متعلق به دوران امپراتوری، امپراتور یونگ ژنگ است و به همین دلیل اقدام به فروش آن کرد.

در ابتدا تصور می شد که او بتواند این کاسه را در طی حراجی به قیمت 20 الی 30 هزار پوند بفروشد. اما دقیقا چند روز بعد، زمانیکه حراجی آغاز شد او توانست این کاسه آبی - سفید رنگ که یک عتیقه و آثار باستانی می باشد را به قیمت 10 برابری یعنی 220 هزار پوند بفروشد و دیگر این روزها این کاسه در قفسه او خاک نمیخورد!

این کاسه متعلق به سال های 1722 تا 1735 می باشد که از عمر آن حدودا 3 قرن می گذرد. با این حال این شیء بسیار با اهمیت می باشد چرا که این امپراتوری به مدت 13 سال پابرجا بود و به همین دلیل اشیاء با قیمتی که در طی این دوره ساخته شد، بسیار کم و در عین حال بسیار با ارزش است و آخرین کاسه ای که پیدا شدف به قیمت 110 هزار پوند بفروش رفته است.

چنین چیزی بی شک شوکه کننده است و رخ دادن آن برای هر یک از ما می تواند کمی هولناک و شوکه کننده باشد و این در حالی است که صاحب این کاسه آنرا به مدت سالیان طولانی در یک قفسه نگهداری می کرده است و اما ارزش آنرا نمی دانست. با این حال این کاسه هم اکنون در میان سایر کاسه های کشف شده این دوران بسیار با ارزش و رکورددار می باشد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 494315 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟