سهیلا خسروی اظهار داشت: پس از مراجعه مادر باردار ۳۳ ساله به اورژانس بیمارستان علی ابن ابیطالب زاهدان (ع) زاهدان در آزمایشات اولیه مشخص شد گروه خونی وی از گروه‌های خونی متداول و شناخته شده نیست.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان ادامه داد: پس از انجام آزمایشات تخصصی روی نمونه، گروه خون بسیار نادر‬ «دی –دش – دش» ‬ ‌تشخیص داده شده که پس از تأیید توسط آزمایشگاه مرجع ‌ایمنوهماتولوژی انتقال خون ایران هماهنگی جهت تهیه خون برای این بیمار با توجه به شرایط اورژانسی وی انجام شد.

وی افزود: خون مورد نیاز با تلاش کارکنان آزمایشگاه مرجع ایمنوهماتولوژی سازمان انتقال خون ایران خون از بانک خون ملی خون‌های ‌نادر کشور تهیه و برای این استان ارسال و با توجه به اهمیت بالای این فرآورده تهیه شده هماهنگی با بیمارستان ‌ «علی ابن ابیطالب (ع)» برای تزریق خون انجام شد.

خسروی با بیان اینکه افزایش آمار اهدا کنندگان خون رابطه مستقیمی با تشخیص و ذخیره گروه‌های خون نادر دارد، تصریح کرد: شناسایی خون‌های نادر ‌تا زمانی که افراد به هر دلیلی برای دادن آزمایش به مراکز درمانی مراجعه نکنند یا نیاز به خون نداشته باشند، ‌امکانپذیر نخواهد بود.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان تصریح کرد: گروه خونی خون «دی- دش -دش» یکی از نادرترین گروه‌های خونی در جهان به شمار می‌رود که تاکنون ۹ ‌تا ۱۰ نفر در ایران با این گروه خونی شناسایی شده‌اند‎.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 475784 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟