حذف اکانت تلگرام + آموزش

گاهی اوقات پیش می‌آید که کاربران شبکه‌های اجتماعی برای مدتی تصمیم به ترک رسانه‌های اجتماعی می‌گیرند. در چنین حالتی معمولا به دلیل مشغله‌های کاری و تحصیلی سعی می‌کنند تا از پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی دوری کنند و در آینده و در زمان مناسبی مجددا بازگردند. یکی از این رسانه‌های اجتماعی که از این دست اتفاقات در آن زیاد رخ می‌دهد تلگرام است که کاربران در آن به دنبال حذف اکانت تلگرام هستند. در این آموزش قصد دارم به نحوه حذف کردن اکانت تلگرام و بررسی علت حذف خودکار اکانت تلگرام بپردازم که به کمک آن هم می‌توانید اکانت تلگرام خود را حذف کنید و هم اینکه از حذف خودکار اکانت تلگرام جلوگیری کنید.

قبل از اینکه به معرفی روش‌های دیلیت اکانت تلگرام و نحوه جلوگیری از حذف خودکار اکانت تلگرام بپردازم لازم است که به نکات زیر توجه کنید.

با حذف کردن اکانت تلگرام، کلیه داده‌های موجود در آن اعم از مخاطبین، گروه‌ها، چت‌های خصوصی و کانال تلگرام از بین خواهد رفت.

در صورتی که با همان شماره‌ای که اکانت خود را حذف کردید قصد استفاده مجدد از تلگرام را داشته باشید، داده‌ها قابل بازیابی نبوده و به عنوان کاربر جدید وارد تلگرام خواهید شد.

برخی فکر می‌کنند که برای رفع ریپورت شدن تلگرام اگر اکانت خود را حذف کنند و مجددا وارد تلگرام شوند، از ریپورت تلگرام خارج خواهند شد که چنین چیزی صحیح نبوده و ریپورت تلگرام بر اساس شماره تعیین می‌شود.

از ابتدا قابلیتی در تلگرام تعبیه شده است که اگر برای مدتی طولانی در اکانت خود وارد نشوید، اکانت تلگرام به صورت خودکار حذف خواهد شد. معمولا تنظیمات این بخش به صورت پیش فرض روی 6 ماه قرار دارد و به این معنی است که اگر تا 6 ماه پس از آخرین زمان آنلاین بودن در تلگرام، اکانت شما آنلاین نشود، به صورت خودکار اکانت تلگرام شما حذف خواهد شد.

انتخاب مدت زمان حذف خودکار اکانت تلگرام قابل تغییر است که می‌توانید زمان آن را کم کنید یا اینکه برای جلوگیری از حذف خودکار اکانت تلگرام مدت زمان آن را بیشتر کنید. تعیین این مدت زمان از یک ماه تا یک سال متغیر است. برای این منظور در نسخه اندروید تلگرام به مسیر settings> privacy and security(تنظیمات> حریم خصوصی و امنیت) مراجعه کرده و از بخش Advanced روی گزینه Delete my account if away for کلیک کرده و یکی از گزینه‌ها را به دلخواه خود انتخاب کنید.

بعد از انتخاب یکی از گزینه‌های یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه و یک ساله بعد از آخرین زمان آنلاین بودنتان در تلگرام اگر تا این مدت زمان انلاین نشوید، اکانت تلگرام به صورت خودکار حذف خواهد شد.

علت حذف خودکار اکانت تلگرام

همانطور که در بالا هم اشاره شد علت حذف خودکار اکانت تلگرام به دلیل تنظیماتی است که در بالا انتخاب شده است. بنابراین اگر کاربری هستید که دیر به دیر به تلگرام خود سر می‌زنید، حتما این گزینه را روی مدت زمان بالا قرار دهید که با حذف شدن اکانت اطلاعات روی آن را از دست ندهید.

حال اگر قصد دارید اکانت تلگرام را به صورت دستی در هر زمان که به آن نیاز داشتید حذف کنید، ابتدا باید با استفاده از برنامه مرورگر به لینک دیلیت اکانت تلگرام مراجعه کنید. برای این منظور روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صفحه حذف اکانت تلگرام با لینک مستقیم هدایت شوید.

در این صورت صفحه زیر به شما نمایش داده می‌شود که باید در آن شماره خود را به همراه کد کشور وارد کنید. در اینجا کد کشور ایران است که باید از 98+ استفاده کنید. برای نمونه شماره خود را به صورت 989181234567+ وارد کرده و روی دکمه Next کلیک کنید.

حال در این مرحله کدی به تلگرام شما ارسال خواهد شد که باید برنامه تلگرام را باز کرده و کد مورد نظر را کپی کنید.

حال که کد را کپی کردید مجددا به صفحه مرورگر بازگشته و کد را مشابه نمونه زیر در فیلد Confirmation Code وارد کرده و روی دکمه Sign In کلیک کنید.

اگر کد را به درستی وارد کرده باشید وارد صفحه مدیریت اکانت تلگرام خواهید شد که در این مرحله باید گزینه Delete Account را انتخاب کنید که به لینک دیلیت اکانت تلگرام هدایت شوید.

حال در این مرحله صفحه زیر برای شما نمایش داده می‌شود که باید در آن دلیل حذف کردن اکانت را در فیلد why are you leaving وارد کنید. البته این گزینه اختیاری است و اجباری به پر کردن آن ندارید. در نهایت روی دکمه Done کلیک کنید.

در این مرحله برای تایید نهایی دیلیت کردن اکانت تلگرام پنجره‌ای مشابه تصویر زیر باز خواهد شد که از شما خواهد پرسید آیا برای حذف اکانت مطمئن هستید؟ در صورتی که پاسخ مثبت بود و مایل به حذف پیام بودید روی دکمه قرمز رنگ که با عنوان Yes, delete my account قرار دارد کلیک کنید.

بعد از کلیک روی این دکمه اکانت شما حذف خواهد شد که اگر برنامه تلگرام را باز کنید صفحه عضویت در تلگرام نمایش داده خواهد شد.

کدخبر: 464984 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟