خرید شیرینی عید با این معیارها!

یکی از اقلام همیشگی خرید نوروز، شیرینی است که کام را شیرین و خلق ما را باز می‌کند. با آمدن نوروز میل افراد به خورد شیرینی‌های متنوع دو چندان می‌شود. همان شیرینی های رنگارنگ و هوس انگیزی که به اعتقاد برخی خانواده ها باید همه ظروف شیرینی خانه را تا حد امکان پر و پیمان کند و تمامی انواع شیرینی های موجود در قنادی محل را در برگیرد.

شیرینی عید به طور معمول باید دارای دو ویژگی اصلی باشد :

یکی اینکه ماندگاری طولانی‌ داشته باشد چون لازم است دو تا سه هفته سالم و تازه باقی بماند به همین دلیل است که مردم برای خرید شیرینی عیدشان بیشتر سراغ شیرینی‌های خشک می‌روند و تولید شیرینی خشک در قنادی‌ها به ۷۵ درصد کل تولیدات شیرینی‌شان می‌رسد و دومین ویژگی شیرینی مناسب برای عید، ارزانی و سبکی آن است؛ چون تعداد زیادی مهمان در عید نوروز به یک خانه رفت و آمد می‌کنند و صرفه با شیرینی‌های سبک و کوچک است که با خرید یک کیلوگرم از آنها بتوان از تعداد بیشتری مهمان پذیرایی کرد.

برای خرید شیرینی عید اول تصمیم بگیرید چه نوع شیرینی را دوست دارید و به ذائقه مهمانانتان هم خوش می‌آید. از طرف دیگر، باید بدانید که چه شیرینی‌هایی در بازار موجود است و مهم‌تر از همه بودجه‌ای که برای خرید شیرینی عید در نظر گرفته‌اید، چه قدر است.

به طور کلی می‌توانید شیرینی‌های عیدتان را از یکی از گروه‌های زیر و یا مخلوطی از‌ آنها انتخاب کنید :

۱- شیرینی‌های سنتی :

باقلوا، قطاب، پشمک، لوزپسته، لوزبادام، لوزنارگیل، کیک یزدی، نان برنجی، نان نارگیلی، حاجی بادام، سوهان آردی، سوهان عسلی، سوهان خانی، نان نخودچی، پا درازی، کلمپه، باسلوق، زبان، پاپیونی، نان خرمایی کرمانشاهی و کلوچه خرمایی

۲- شیرینی‌های فانتزی :

گل محمدی (دانمارکی)، ناپلئونی، تارت‌ها، پای‌سیب و مافین‌شکلاتی

۳- شکلات‌ها و آبنبات‌ها :

شکلات‌های فله‌ای و یا تخته‌ای، استاندارد و قابل اطمینان نیستند. اگر می‌خواهید شکلات و آبنبات را برای عید بخرید، به سراغ انواع بسته‌بندی شده بروید که علامت استاندارد و پروانه ساخت داشته باشند. مارک‌های معتبر و شناخته شده شکلات و آبنبات بهترین انتخاب‌ها هستند. به عقیده کارشناسان تغذیه شکلات‌های مغزدار به دلیل حجم کمتر شکلات و وجود مغزها و دانه‌های روغنی انتخاب مناسب‌تری هستند.

نگهداری شیرینی‌

گاهی وقتی برای عیددیدنی می‌روید، شیرینی‌های خشک یا تر روی میز پذیرایی ساعت‌ها به حال خود رها می‌شوند و گرد و غبار و یا حتی حشرات روی آنها می‌نشیند و شیرینی‌ها را آلوده می‌کند.

برای رفع این مشکل، ورقه‌های شفاف پلاستیکی در بازار است که می‌توانید چند متر بخرید و روی شیرینی‌ها را با آ‌ن بپوشید. با این کار هم شیرینی‌‌ها تمیز و تازه‌‌تر می‌‌مانند و هم ظرف شیرینی زیباتر به نظر می‌‌رسد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 459435 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟