زندگی نامه ویراستار ویکی پدیا+عکس

به گزارش گروه ترجمه رکنا، استیون پرویت نزدیک به 3 میلیون متن ویکی‌پدیا را ویرایش کرده و 35 هزار مقاله را کامل نوشته و نه تنها در ویکی‌ پدیا بلکه در کل اینترنت شناخته شده و افسانه مانند است.

بنا بر این گزارش، تا کنون، بیش از 5.7 میلیون مطلب به زبان انگلیسی در بزرگ‌ترین دایره‌المعارف آنلاین دنیا نوشته شده است و البته میلیون‌ها مطلب به زبان‌های دیگر ترجمه شدند.

تمام این مطالب توسط کاربران و داوطلبان آنلاین نوشته شده‌ و استیون پرویت، یکی از تأثیرگذارترین افراد در اینترنت توسط مجله تایمز انتخاب شده است.

استیون به دلیل این که به اپرا علاقه زیادی دارد نام کاربری خود در ویکی‌پدیا را به یاد یکی از بهترین شخصیت‌های اپرا، Ser Amantio Di Nicolao گذاشته است.

اولین مطلب استیون در ویکی‌پدیا درباره پدربزرگ‌اش بوده است که برایش احترام بسیار زیادی قائل است و از او به نیکی و بزرگی یاد می‌کند.

پدربزرگ‌اش مامور اسلحه‌خانه مجلس سنای ایالت ویرجینیا بوده که انواع آدم‌ربایی‌ها و سرقت‌ها در آن رخ می‌دهد .

نشریه تایمز او را یکی از 25 فرد با نفوذ و تاثیرگذار در اینترنت معرفی کرد و با این کار به معروفیت او اضافه کرد.

استیون پرویت گفت مادرش در شوروی بزرگ شده و قدر آزادی اطلاعات و آزادی دانش را می‌داند. او هر روز بیش از سه ساعت تحقیق، ویرایش و تایپ می‌کند و از کتاب‌ها، مجلات علمی و سایر منابع در دسترس‌اش برای پیش‌برد هدف‌اش استفاده می‌کند.

در هر ثانیه، نزدیک به 6 هزار نفر ویراستار به طور همزمان روی مطالب ویکی‌پدیا کار می‌کنند تا پاسخ‌گوی نیاز کاربران باشند. افرادی مانند استیون پرویت به خوبی ارزش این کار را می‌دانند و همین موضوع باعث شده است که خسته نشوند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 456054 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟