درمان فیل های بیمار با پیانو زدن+ عکس

فیل‌ها موجوداتی باهوش، جذاب و دوست‌داشتنی هستند که ذائقه‌ی موسیقی هم دارند، یعنی به موسیقی شنیدن علاقه دارند و مثل انسان‌ها با موسیقی، خوب ارتباط برقرار می‌کنند. یک پناهگاه برای فیل‌های مریض، کهنسال و نابینا در شهری به نام تامبن وانگ دونگ در تایلند وجود دارد که با اتفاقی جالب خبر ساز شده است. در این پناهگاه، فیل‌های بازنشسته از سواری دادن به توریست‌ها و یا فیل‌های آسیب دیده در طبیعت را نگهداری می‌کنند. پیانیستی به نام پائول برتن (Paul Barton) بعد از اطلاع یافتن از وجود چنین مرکزی، به این فکر افتاد که می‌تواند با پیانو زدن موجب آرامش و تسکین دردهای فیل‌ها شود.

پائول با مدیر این پناهگاه تماس گرفت و از وی پرسید که آیا این امکان وجود دارد که پیانو را به آنجا منتقل کند و برای فیل‌ها پیانو بزند؟ پاسخ مثبت را گرفت و این کار را کرد.

پائول در چندین نوبت برای فیل‌ها پیانو زد و ویدیو‌های آن به سرعت در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شدند و میلیون‌ها نفر آن‌ها را تماشا کردند. کلیپی با عنوان «تک نوازی پیانو برای فیل نابینا» بیش از ۱/۶ میلیون بار دیده شد. پائول درباره‌ی این ویدیو گفت: من فکر می‌کنم او در حال درد کشیدن بود و شنیدن این موسیقی توانست تسکینی برای او در تاریکی باشد.

علاقه‌ی فیل‌ها و برخی حیوانات دیگر به موسیقی چیز عجیبی نیست. در تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۸ انجام شد مشخص شد که موسیقی کلاسیک به کاهش نوعی حالت بحرانی در حیوانات که به یکنواختی (stereotypy) معروف است کمک می‌کند. این حالت بیماری مانند، بیشتر در حیواناتی دیده می‌شود که یا در قفس‌ها گرفتار شده‌اند و یا از اجتماع هم‌نوعان خود جدا شده‌اند و یا به هر دلیلی از محیط زندگی اصلی‌شان دور مانده‌اند.

این اولین بار نیست که فیل‌ها موجب شگفتی و خبرسازی می‌شوند. در سال ۲۰۰۰ بود که گروهی از فیل‌های آموزش دیده توانستند موسیقی ارکستر اجرا کنند و در سال ۲۰۱۵ هم یک نقاشی که توسط یک فیل کشیده شده بود به قیمت ۲۵ هزار دلار به فروش رسید. بد نیست بدانید که همین توانایی فیل‌ها، علاوه بر اینکه حال خودشان را بهتر می‌کند، در جذب گردشگر هم موثر است! شما می‌دانستید که فیل‌ها به موسیقی کلاسیک علاقه دارند؟اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 448259 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟