رئیس جمهوری که همسرش را کتک می زد+ تصاویر

سال 1969 بود و ریچارد نیکسون به تازگی وارد کاخ ریاست‌جمهوری شده بود. راجر موریس در باغ کاخ سفید ایستاده بود. موریس از زمان لیندون جانسون، سی و ششمین رئیس‌جمهوری امریکا، در شورای امنیت ملی باقی مانده بود. او و همکارانش دعوت شده بودند تا چمن‌های باغ را آراسته کنند. موریس می‌گوید: «در میان چمن‌ها ایستاده بودم که سرم را بالا آوردم و دیدم پت نیکسون کنارم ایستاده است.»

بعد از برگزاری مراسم، موریس به همسر رئیس‌جمهوری گفت: «می‌خواهم بدانید که از کار کردن با شما خیلی لذت می‌برم. رئیس‌جمهور درباره کشورهای دیگر بسیار مطلع است و از آفریقا و آسیای جنوبی گرفته تا سازمان ملل، شناخت خوبی از روابط خارجی دارد.» خانم نیکسون نگاهی به من انداخت و گفت: «اوه عزیزم... هنوز او را خوب نشناخته‌ای».

پت نیکسون قوی بود. همان سال طی دیداری از ویتنام او نخستین بانوی اولی بود که وارد عرصه‌ای نبرد از سال جنگ جهانی دوم شده بود. باب وودوارد درباره زندگی مشترک آقا و خانم نیکسون می‌گوید: «ازدواج خوبی نبود. حتی با کسانی که خیلی از رئیس‌جمهوری حمایت می‌کردند هم صحبت می‌کردیم می‌گفتند او رفتار خوبی با همسرش نداشت».

الکساندر باترفیلد، دستیار نیکسون به وودوارد گفته بود: «زمانی که آنها با هم بودند نیکسون به حضور او کوچک‌ترین توجهی نداشت. من بارها می‌خواستم او را تکان بدهم و بگویم، مرد چه‌ات شده است؟ او همسر توست!»

اما نقاط تیره و تار این ازدواج به این ختم نمی‌شود و گزارش‌های تلخ‌تری از آن به دست محققان رسیده است. رابین سوان که کتاب زندگینامه نیکسون را با نام «تکبر قدرت» نوشته، در این باره گفت: «نیکسون بارها پت را کتک زده بود. او طی همین کتک خوردن‌ها صدمه دیده بود آنقدر که تا چند روز نمی‌توانست از کاخ سفید بیرون برود».اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

_959013

خواننده معروف زنش را به شدت کتک زد / فیلم پربازدید

کدخبر: 447000 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟