حجم ویدیو: 9.95M | مدت زمان ویدیو: 00:01:37

، ویدئویی که به تازگی در یوتیوب منتشر شده، لحظات دلهره‌آور فرود چند فروند هواپیما را در فرودگاه نزدیک کمپ اصلی اورست به تصویر می کشد. این ویدئو این هواپیما را در حال فرود یا برخاستن از باند این فرودگاه که 98 فوت عرض دارد، نشان می دهد.

این ویدئو به روشنی نشان می‌دهد که چرا از این فرودگاه به عنوان خطرناک‌ترین فرودگاه جهان یاد می‌شود. در این ویدئو یک هواپیما پس از کاهش 2000 فوتی ارتفاع خود در حال فرود روی باند فرودگاه دیده می‌شود. فرود و برخاستن از روی باند این فرودگاه نیاز به طی دوره‌های آموزشی مخصوص دارد که خلبانان باید آن را بگذرانند.

فرودگاه "تنزینگ هیلاری" که در شهر کوچک لاکلا نپال واقع شده، خطرناک‌ترین فرودگاه جهان به شمار می رود. این فرودگاه دارای 1729 فوت باند است که به یک دره ختم می شود که به خلبانان هنگام بلند شدن از فرودگاه کوچکترین فرصت اشتباهی نمی‌دهد. همچنین خلبانان هنگام فرود باید بسیار هوشیار باشند، چون در صورت کوچکترین اشتباهی در انتهای باند با دیوار کوه برخورد خواهند کرد که تاکنون چنین اتفاقی چندین بار رخ داده است.

فرود و بلند شدن در این فرودگاه کوچک نیازمند مهارت کامل خلبان است. تاکنون چندین حادثه Incident در تاریخ این فرودگاه به ثبت رسیده که در یکی از آنها که در تاریخ 8 اکتبر سال 2008 رخ داد، یک فروند هواپیما حین فرود آتش گرفت و هیجده مسافر و خدمه جان خود را از دست دادند. در این حادثه تنها خلبان هواپیما با خوش شانسی جان سالم به در برد. علت این حادثه فرود ناموفق هواپیما و برخورد با باند فرودگاه اعلام شد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 446159 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟