کشف مقبره کشیش مصر باستان با قدمت بیش از 4 هزار سال + عکس

به گزارش رکنا، به گزارش روز یکشنبه به نقل از خبرگزاری فرانسه، «خالد عنانی» وزیر باستان شناسی مصر با اعلام اینکه این کشف، جدیدترین اکتشاف سال 2018 است، گفت که این مقبره، یک آرامگاه خصوصی است و به طور فوق العاده ای محفوظ مانده است.

وی افزود: این مقبره، رنگ آمیزی شده و حاوی پیکره متعلق به یک کشیش عالی رتبه با قدمت بیش از چهار هزار و 400 ساله است که «واح تی» نام داشته که در دوره پنجمین پادشاهی (دودمان پنجم) مصر می زیسته است.

مقبره کشف شده با تصاویری مزین شده است که این کشیش سلطنتی را به همراه مادر، همسر و دیگر اعضای خانواده وی به نمایش می گذارد و چند مجسمه رنگین از «واح تی» و اعضای خانواده اش در این مقبره حفظ شده است.

باستان شناسان مصری ماه گذشته از کشف هفت مقبره در منطقه سقاره خبر دادند که قدمت برخی از آنها به بیش از شش هزار سال پیش باز می گشت.

هرم پلکانی جوزر در منطقه سقاره واقع است، این هرم، یک بنای یادبود بیش از چهار هزار و 600 ساله است که این مکان را تحت الشعاع قرار داده است.

این مقبره که به دست ایمهوتپ معمار مصر باستان برای جوزر از فراعنه مصر ساخته شد، در اصل 62 مصر ارتفاع داشت و قدیمی ترین بنای تماما سنگی جهان به شمار می رود.

دودمان پنجم از حدود دو هزار و 500 سال قبل از میلاد تا دو هزار و 350 قبل از میلاد بر مصر حکمرانی کرد.

مصر، امسال از کشفیات باستانی بسیاری خبر داده است، مقام های این کشور امیدوارند که یافته های جدید، تصویر این کشور در خارج را شفاف تر کند و گردشگرانی را که پس از انقلاب سال 2011 از سفر به این کشور روی گرداندند، برای بازگشت به مصر علاقه مند کند. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 445074 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟