مسن ترین زن ایران درگذشت+ عکس شناسنامه

به گزارش رکنا، خانم گلی پاپی که متولد روستای «لبان سفلی» شهرستان دورود در استان لرستان بود بعد از حدود ۱۴۰ سال زندگی، درگذشت. این بانو بر اساس تحقیقات تبارشناسی با حدود ۱۴۰ سال سن پیرترین زن ایران بود و شب گذشته در سرای سالمندان صدیق خرم آباد درگذشت.

مراد حسین پاپی پدر علم تبارشناسی ایران با اشاره به تحقیقات تبارشناسی اظهار داشت: خانم گلی پاپی فرزند شیخ علی از طایفه پاپی متعلق به دشت سیلاخور دورود است که در روستای لبان واقع در غرب شهرستان دورود ساکن بوده است.

وی افزود: با توجه به تاریخ شناسنامه، خانم پاپی ۱۲۶ سال سن دارد، ولی از آنجا که در گذشته سن دقیق افراد در شناسنامه ثبت نمی‌شد و همچنین بر اساس تحقیقات تبارشناسی و محاسبه سن پدر و برادران خانم پاپی حدود ۱۴۰ سال سن داشته است و متعلق به ۵ نسل گذشته است.

مسن ترین زن ایران

پدر علم تبارشناسی ایران عنوان کرد: خانم پاپی پس از ازدواج صاحب فرزند نشده و با اقوام نزدیک خود زندگی می‌کرده و از سال ۱۳۹۳ تاکنون در سرای سالمندان صدیق خرم آباد نگهداری شده است. باتوجه به تحقیقات تبارشناسی خانم گلی پاپی پیرترین زن ایران بود که شب گذشته درگذشت.

مصطفی امانی پور مدیر کل ثبت احوال لرستان گفت : نخستین شناسنامه جمهوری اسلامی ایران در شهرستان‌های بروجرد و خرم آباد سال ۱۳۰۵ صادر شده است. شناسنامه خانم گلی پاپی سال ۱۳۰۷ صادر شده و تاریخ تولد خانم پاپی ۱۲۷۲ در ثبت احوال ثبت شده است، ولی با توجه به اینکه افرادی که قبل از ۱۳۰۵ متولد شده اند و اقدام به گرفتن شناسنامه کرده اند ممکن است سنشان بیشتر از آنچه باشد که ثبت شده برهمین اساس احتمال دارد تاریخ تولدخانم گلی پاپی بیشتر از تاریخ ثبت شده در شناسنامه اش باشد.

رضا رستمی قائم مقام موسسه خیّریه صدیق نیز در این رابطه اظهار داشت:خانم گلی پاپی از سال ۱۳۹۳ تا کنون در سرای سالمندان صدیق خرم آباد زندگی می‌کرد و ۱۸ آذر ماه ۹۷ در سن حدودا ۱۴۰ سالگی به علت کهولت سن درگذشت.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 443697 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟