شادترین کشور‌های جهان کدامند؟

مردم در کشور‌های توسعه‌یافته به رفاه اقتصادی دست یافته‌اند، اما ممکن است کیفیت مطلوبی را در زندگی خود احساس نکنند، پس رشد اقتصادی، تنها ملاک شاد بودن نیست و در کنار آن شاخص کیفیت زندگی که شرایط اقتصادی و اجتماعی را توأمان در بر می‌گیرد، بهترین تعریف است.

عوامل تعیین کننده‌ی کیفیت زندگی رشد اقتصادی، سلامتی، ثبات سیاسی و امنیتی، زندگی خانوادگی و اجتماعی، اقلیم، امنیت شغلی، آزادی Freedom سیاسی و برابری جنسیتی تعریف شده‌اند؛ بنابراین شاخص‌ها شادترین کشور‌های جهان عبارتند از:

سوئیس

سوئیس، شادترین کشور جهان است که شاخص کیفیت زندگی در آن برابر با ۷.۸ می‌باشد. نرخ بیکاری در این کشور تنها ۲.۹ درصد، مالیات بسیار پایین و دستمزد بسیار بالاست. شهروندان به جای صرف زمان طولانی در محل کار، بیشتر وقت خود را با خانواده سپری می‌کنند. لذت بردن از تفریحات ورزشی امری است که سوئیس را از نظر شاخص سلامت نیز در رتبه‌ی مناسبی قرار داده است.

نروژ

کشور شاد بعدی، نروژ است. شاخص کیفیت زندگی در این کشور ۷.۷ بوده و نرخ بیکاری تنها ۳.۴ درصد است. نرخ جرم Crime و جنایت Crime در این کشور بسیار پایین است. نروژ با وجود دارا خط طولانی ساحلی، یکی از کشور‌های کمتر آسیب دیده می‌باشد.

کانادا

حدود ۸۰ درصد از مردم کانادا خانه و اتومبیل شخصی دارند. نرخ جرم و جنایت بسیار پایین است. دولت کانادا به شهروندان خود بسیار متعهد بوده و همواره برنامه‌های جدیدی برای توسعه‌ی کشور، در نظر دارد؛ بنابراین کانادا یکی از شادترین کشور‌های جهان است.

دانمارک

شاخص کیفیت زندگی در دانمارک، ۷.۶ است. این کشور در زمینه‌ی امنیت، رشد اعتماد به نفس، سلامت، ثروت و آموزش و پرورش در سطح بالایی قرار داد. در دانمارک برابری شهروندان بسیار مورد توجه است. دانمارک یکی از سبزترین کشورهای جهان است.

اتریش

یکی دیگر از شادترین کشور‌های جهان اتریش است که پایین‌ترین نرخ جرم و جنایت را در جهان داراست. این کشور معروف به پاکیزگی است و مناظر زیبای بسیاری دارد. نرخ اشتغال به کار در اتریش، ۷۳ درصد است.

ایسلند

ایسلند کشوری زیباست که ۸۰ درصد جمعیت آن، به کار اشتغال دارند. زنان در این کشور از امنیت و شغل خود بسیار راضی هستند. نرخ جرم و جنایت در ایسلند پایین است و سن متوسط افراد در آن ۸۲ سال می‌باشد و می‌توان آن را یکی از شادترین کشور‌های جهان دانست.

استرالیا

استرالیا هم یکی از شادترین کشور‌های جهان و یکی از بزرگ‌ترین قدرت‌های اقتصادی با تولید ناخالص داخلی ۱.۵ تریلیون دلار است. این کشور دارای سطح بالایی در آموزش و پرورش است. در استرالیا دانش‌آموزان قبل از اتمام دوره‌ی آموزشی، مهارت‌های کسب و کار را می‌آموزند.

فنلاند

فنلاند نیز از جمله شادترین کشور‌های جهان است. شاخص کیفیت زندگی در این کشور، ۷.۴ است. طراحی دقیق سیستم آموزشی، خدمات بهداشتی ارزان، شبکه‌های اجتماعی قدرتمند و شرایط کاری مناسب از شرایط خوب فنلاند است. ساعات حضور دانش‌آموزان در مدارس فنلاند کوتاه بوده، اما کیفیت آموزش و پرورش، بسیار مناسب است. حدود ۸۳ درصد از شهروندان واجد شرایط این کشور، مدرک دانشگاهی دارند.

سوئد

عدالت، امری است که کشور سوئد را به یکی از شادترین کشور‌های جهان تبدیل ساخته است. انتخابات برگزار شده در این کشور از اعتماد بالای شهروندان به حکومت، حکایت دارد. درآمد شهروندان سوئدی در سطح بالایی است و ۷۴ درصد آنان، دستمزد مناسبی را دریافت می‌کنند. ساعات کاری در این کشور کوتاه است و مردم می‌توانند در کنار خانواده، به تفریح بپردازند.

هلند

شاخص کیفیت زندگی در هلند ۷.۴ است. متوسط درآمد خانوار‌ها در این کشور بالاست. متوسط سن مردم هلند حدود ۸۱ سال است. این کشور دارای یکی از بهترین سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی در اروپاست و یکی از شادترین کشور‌های جهان به شمار می‌رود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 443463 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟