به گزارش رکنا، سیدآبادی رییس حوزه قضایی داورزن با اعلام این خبر گفت: متهمی که در شهر داورزن مرتکب قطع بوته‌ها و درختچه‌های بیابانی کویر این شهرستان شده بود، پس از محاکمه مجرم شناخته شد و دادگاه نامبرده را به تحمل کیفر محکوم کرد ، اما محکومیت وی به مجازات‌های جایگزین به خدمات عمومی 80 ساعت نهال‌کاری ( 2 هزار نهال تاغ و اتریپلیکس) کاهش یافت ، و حکم دادگاه نیز تحت نظارت اداره منابع طبیعی اجرا شود .

وی افزود : محکوم نیز2هزار نهال تاغ و اتریپلیکس را در طرح «بیابان زدایی و تثبیت شن‌های روان در منطقه کانون بحران» با نظارت پیمانکار آن پروژه کاشت.

وی با اشاره به اینکه پیمانکار اجرای طرح از نحوه عملکرد محکوم‌علیه ابراز رضایت داشت،گفت: به همین دلیل پیمانکار، متهم را پس از اجرای حکم و اتمام دوران محکومیت استخدام کرد و این فرد در حال حاضر مشغول کاشت درخت و سایر کارهای محوله است.

گفتنی است ، مجازات‌های جایگزین حبس طبق ماده 64 قانون Law مجازات اسلامی عبارت است از «دوره مراقبت، خدمات عمومی رایگان، جزای نقدی، جزای نقدی روزانه و محرومیت از حقوق اجتماعی ‌است که در صورت گذشت شاکی و وجود جهات تخفیف با ملاحظه نوع جرم Crime و کیفیت ارتکاب آن، آثار ناشی از جرم، سن، مهارت، وضعیت، شخصیت و سابقه مجرم، وضعیت بزه‌دیده و سایر اوضاع و احوال، تعیین و اجرا می‌شود.»

فصل نهم قانون مجازات اسلامی

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 440354 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟