تابلوی پیکاسو شش سال پس از سرقت زیر یک درخت پیدا شد !

"سر آرلکین" که ارزش آن حدود یک میلیون دلار برآورد می‌شود، سال 2012 در یکی از عجیب‌ترین دزدی‌های تاریخ هنر Art موسوم به دزدی theft قرن همراه شش تابلوی دیگر از آثار کلود مونه، آنری ماتیس، پل Bridge گوگن و لوسین فروید به ارزش تقریبی 200 میلیون یورو به سرقت Stealing رفت. ابتدا تصور می‌شد تابلوی پیکاسو جزو آثاری باشد که برای نابود کردن اسناد و مدارک در آتش سوخته اما روز یکشنبه اتفاقی در بخارست افتاد که همه را غافلگیر کرد.

دو شهروند هلندی روز یکشنبه این هفته به سفارت هلند در پایتخت رومانی رفتند و مدعی شدند تابلوی منسوب به پیکاسو را زیر یک درخت در شهری در جنوب شرقی رومانی پیدا کرده‌اند. نمایندگان وزارت خارجه هلند و کارشناسان هنری بلافاصله دست به کار شدند تا اصالت تابلو را بررسی و انتساب آن را به نقاش نامدار هلندی تایید کنند. انتظار می‌رود تا چند روز آینده خبر قطعی و رسمی کشف نقاشی پیکاسو از سوی پلیس Police رومانی و مقام‌های هلندی اعلام شود.

شش سال پیش دوربین‌های مداربسته و امنیتی گالری کانستال در شهر روتردام تصاویر سه خلافکار را ثبت کرده بودند که از در پشتی وارد گالری می‌شوند و پس از چند ثانیه با تابلوهای ارزشمند بزرگان تاریخ هنر بیرون می‌روند. این سرقت فقط سه دقیقه طول کشید و چهار شهروند اهل رومانی یک سال بعد به اتهام دست داشتن در آن دستگیر شدند. یکی از آنها اولگا دوگارو بود که مدعی شد نقاشی‌ها را برای حمایت از پسرش (سرکرده احتمالی باند سرقت) سوزانده است.

با این حال، در پنج سال گذشته ردی از نقاشی‌های پیکاسو، مونه، ماتیس و دیگران به دست نیامد تا اینکه یک شهروند هلندی در رومانی با دریافت اطلاعات از منبعی ناشناس راهی محل قرار گرفتن تابلوی "سر آرلکین" پیکاسو در زیر درختی در شهر تولچا شد. به گفته مدیر بخش رسیدگی به جنایت‌های سازمان‌یافته و تروریستی رومانی، این شهروند هلندی یک خانم نویسنده است.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 437916 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟