کشوری که تمیزترین اسکناس های دنیا را دارد! + تصاویر

اسکناس‌های کونای کرواسی

در یک تحقیق جالب انجام شده مشخص شد که فقط تعداد محدودی از گونه‌های انواع باکتری روی اسکناس‌های کونای کرواسی وجود دارد در حالی که در مقایسه با دیگر اسکناس‌های در گردش دیگر کشورها این مقدار آلودگی بسیار کمتر است. این اسکناس‌های مورد آزمایش از منابع مختلف مثل بانک‌ها، فروشگاه‌‌ها و ... جمع آوری شدند که انتظار می‌رود مقدار زیادی باکتری و انواع میکروب‌های دیگر را از دست‌های هزاران نفر در خود جمع کرده باشند.

این طور که مشخص شد کونای کرواسی پول کثیفی نیست. در این تحقیق حتی دیده شد که ۳۰ درصد اسکناس‌ها در حد کاملاً تمیز هستند و هیچ میکروارگانیسم مقاومی ندارند. فقط یک سری باکتری‌ها که روی پوست انسان زندگی می‌کنند و یک گونه‌ی باکتری مضر به نام Klebsiella روی این اسکناس‌ها مشاهده شد.

1876227_173

نتایج این تحقیق که به طور مشابه روی اسکناس‌های سایر کشورها هم انجام شده است نشان داد که اکثر باکتری‌های مضر و بیماری‌زا که روی اکثر اسکناس‌ها به راحتی پیدا می‌شود روی کونای کرواسی خیلی کمتر از حد انتظار هستند.

اسکناس‌های مورد استفاده در این تحقیق با این که ظاهری کهنه و از کار افتاده داشتند اما در مقایسه، آلوده به تعداد کمتری گونه‌های بیماری‌زا بودند. این تحقیق توسط گروهی از دانشجویان دانشکده پزشکی اوسییک انجام شده است. در همین رابطه دکتر sc. Domagoj Drenjančević که راهنمای این تحقیق بوده است اظهار داشت: «کشورهای دیگر هم می‌توانند از فرمول‌های مشابهی برای تولید اسکناس‌های خود استفاده کنند تا از تبدیل شدن پول ملی به منبع آلودگی و ناقل گسترش دهنده باکتری‌های مضر در ابعاد بزرگ جمعیتی جلوگیری کنند. »

1876226_472

پول ‌به شکل اسکناس و سکه یکی از راه‌های مهم پخش شدن تعداد زیادی از بیماری‌های واگیردار است اما نتیجه‌ی این تحقیق منتشر شده می‌تواند خیال اهالی کرواسی را تا حدودی راحت کند. البته نباید توصیه‌های شستن دست‌ها بعد از دست زدن به پول و همینطور استفاده درست از پول برای تمیز نگهداشتن را از یاد ببریم. افزایش گونه‌های باکتریایی مقاوم به آنتی‌بیوتیک‌های موجود تبدیل به یک چالش جدی شده است، به همین دلیل مهم‌ترین کاری که می‌شود در حال حاضر کرد دوری از هرگونه آلودگی و تمیز نگه‌داشتن همه چیز برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های ناشی از این گونه‌های مقاوم است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 437041 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟