مرکز مطالعات ایده‌های فیدل کاسترو در کوبا افتتاح می‌شود

فیدل کاسترو، رهبر انقلاب ۱۹۵۹ کوبا، پیش از مرگش در ۲۵ نوامبر ۲۰۱۶ درخواست کرده بود تا هیچ‌گونه مجسمه‌ای به یاد او ساخته نشده و هیچ خیابان یا محل دیگری به یاد او نامگذاری نشود.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، درخواست فیدل کاسترو تبدیل به قانون Law شد و یک مورد استثنا دارد، می‌توان از نام این رهبر فقید برای نامگذاری هر نهاد مختص مطالعات و ترویج کار و ایده‌های او استفاده کرد.

آلبرتو آلوارینو که ناظر این پروژه است، می‌گوید: این مرکز ماهیت سیاسی خواهد داشت، برای عموم آزاد است، مجهز به تجهیزات پیشرفته برای شبیه‌سازی آموزش و با تاکید روی کودکان، نوجوانان و جوانان کار می‌کند و مابقی مردم هم از آن مستثنی نمی‌شوند.

روزنامه دولتی گرانما در این باره نوشت، این مرکز جدید میزبان تحولات آکادمیک، میتینگ‌ها و رقابت‌ها خواهد بود و از پروژه‌های آموزشی و تحقیقاتی و همچنین انتشار کتب و سایر نشریات حمایت به عمل می‌آورد.

این روزنامه افزود، این مرکز با سایر نهادهای ملی و بین‌المللی که با "چهره این فرمانده کل قوا در ارتباط بودند" همکاری خواهد کرد و از وجهه او به عنوان رهبر انقلابی کوبا دفاع خواهد کرد.

این نهاد در مرکز محله "ال ودادو" در هاوانا قرار دارد و باید تا پایان سال آتی، همزمان با پانصدمین سالروز تاسیس این شهر افتتاح شود.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

منبع: ایسنا

کدخبر: 432693 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟