به گزارش رکنا، تلویزیون مرکزی چین در گزارش با انتشار سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد تلاش های مذبوحانه دولت دونالد ترامپ Trump رییس جمهوری آمریکا نمی تواند اقتصاد ایران را از پا دراورد.

'سی سی تی وی' اعلام کرد: رهبر ایران تلاش های آمریکا را برای درهم شکستن اقتصاد ایران نافرجام خوانده و افزوده است برخلاف آنچه آمریکا تصور می کند این فشارها و تحریم ها، ایران را به سمت خودکفایی بیشتر سوق می دهد.

تارنمای چاینا ارگ این کشور نیز ضمن بازتاب اظهارات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به مناسبت فرا رسیدن سالروز 13 آبان نوشت سال ها بود که ایران بسیاری از ملزومات خود را از کشورهای دیگر وارد می کرد اما حالا به یک قدرت تولید کننده تبدیل شده است و با خودکفایی به پیش می رود.

خبرگزاری شینهوا نیز گزارش کرد رهبر ایران دقیقا در شرایطی که آمریکا می خواهد تحریم هایش را علیه تهران از سرگیرد تصریح کرده است ایران در برابر فشارها با قدرت ایستاده است و همیشه در مصاف با واشنگتن و این تحریم ها پیروز میدان بوده و هر روز قوی تر از قبل شده است.

خبرگزاری رسمی چین در گزارش خود به نقل از رهبر معظم انقلاب اسلامی آورده است در طول 40 سال گذشته آمریکا کوشیده است با ابزارهای نظامی و اقتصادی خود ایران را به چالش بکشد اما همیشه بازنده بوده است.

بنا به این گزارش، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران تلاش های واشنگتن را اقدامی در راستای مسلط شدن بر ایران به عنوان یک کشور دارای منابع وسیع دانسته است که هرگز عملی نخواهد شد و ایران با استقلال Esteghlal به سمت خودکفایی و پیشرفت های بیشتر گام بر می دارد.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 432631 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟