زندگی غول‌های یک‌چشمی در دره مرگ+عکس

میرنی (Mirny) نام شهری در جمهوری ساخا-یاکوتیا (Sakha-Yakutia) است که در ۶۰۰۰ کیلومتری شرق مسکو قرار دارد. دره مرگ در حوزه رودخانه ویلیوی (Vilyuy) روسیه قرار گرفته است. در اواخر قرن ۱۹ میلادی یک محقق روسی به نام ریچارد ماک (Richard Maack) افسانه‌های عجیبی را به ثبت رساند که توسط بومی‌های این منطقه در مورد وجود فعالیت‌های مافوق طبیعی این مکان روایت شده بودند. این روایت‌ها سبب شد که این منطقه نیز جزو مکان‌های مافوق طبیعی در روسیه شناخته شود.

یکی از رودخانه‌های محلی آن منطقه اولگویداچ (Olguydach) نامیده می‌شود که به معنای «مکان پاتیل‌ها» است. نام دیگر این رودخانه آلگیی تیمیرنیت (Algyi Timirnit) است که به معنی «پاتیل بزرگ غرق‌شده» است. بومی‌ها به ماک گفتند که دیگچه‌های غول‌پیکری درزیر زمین دفع شده‌اند که دارای لبه‌هایی به تیزی تیغ بوده و از آهن سرخ ساخته شده‌اند. بخشی از این دیگچه‌ها از داخل زمین بیرون آمده‌اند و هرکس یک شب را در آنجا سر کند، صبح هنگام با احساس مریضی، ضعف و سردرد بیدار خواهد شد. بومی‌های قرن ۱۹ میلادی حتی گفتند با غول‌های یک‌چشمی ملبس به آهن روبرو شده‌اند که در زیر این پاتیل‌ها می‌خوابیده‌اند.

گزارشات در مورد این منطقه اسرارآمیز حتی تا دهه‌ی ۱۹۳۰ میلادی ادامه یافت. از دهه‌ی ۷۰ به بعد، گروه‌های زیادی در پی شناسایی مکان این پاتیل‌ها برآمدند اما فایده‌ای نداشت. شکارچیان بومی از نزدیک شدن به منطقه‌ی دره‌ی مرگ خودداری می‌کنند و می‌گویند زمین این ناحیه به قدری عوض شده است که آن‌ها دیگر مکان احتمالی این اشیاء را به خاطر نمی‌آورند. تحقیقات بعدی نشان داده است که تاثیرات عجیب در این منطقه احتمالا ناشی از تولید گازهای سمی آتشفشانی است که از زیر زمین ساطع می‌شوند و این گازها همچنین عامل بروز احساس گیجی و پریشانی در افراد بومی بوده‌اند، به اینصورت که گازهای سمی سبب آشفتگی حواس شده و منجر به خستگی مفرط می‌شود. این هم یکی از دلایلی است که سبب شده است تحقیقات در این ناحیه به خوبی انجام نشوند و رموز آن به عنوان یکی از مکان‌های مافوق طبیعی در روسیه درهاله‌ای از ابهام قرار داشته باشد.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 431466 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟