به گزارش رکنا، چند سال است که حضور سلبریتی های سینما Cinema در تئاتر بیش از گذشته شده است. آنها رغبت عمومی را به دیدن تئاترها بیشتر می کنند و باعث فروش بیشتر آنها می شوند. از همین رو تهیه کنندگان تئاترها هم به قصد ایجاد امنیت خاطر از بازگشت سرمایه هایشان، تمایل روزافزونی به جذب سلبریتی های سینما در تئاتر دارند. اما دستمزد این بازیگران بالاست. اختلاف سطح دستمزدهای این بازیگران باعث شده تا بازیگران تئاتر نیز توقع افزایش دستمزد داشته باشند و به این ترتیب حضور سلبریتی‎ها در تئاتر به طور عمده هزینه های تولید تئاتر را در ایران افزایش داده است.

مصطفی کوشکی از بازیگران تئاتر، با بیان اینکه تا چند سال پیش دستمزد یک بازیگر Actor خوب تئاتر تا سقف ۴ میلیون تومان بود گفته است: «امروز این دستمزد به بیست میلیون هم می رسد.» او این موضوع را درباره بازیگران تئاتر گفته است، نه سلبریتی های سینما! به نظر می رسد که دستمزد سلبریتی های سینما در تئاترها بسیار بیشتر از این رقم ها باشد. البته مثل بسیاری دیگر از حوزه های اقتصادی سینما و تئاتر، دستمزد سلبریتی های سینما بر صحنه تئاتر هم معلوم و شفاف نیست، اما تخمین ها و حدس و گمان ها در این باره زیاد است.

دستمزدهای سینمایی ها در تئاتر

برخی می گویند دستمزد ستاره های سینما در تئاتر به طور معمول از ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان برای یک ماه اجرا است. با این حال همایون ارشادی می گوید که دستمزد تئاترها کمتر از یک دهم دستمزد سینماست. به این اعتبار اگر دستمزد میانگین یک بازیگر سینما را برای یک فیلم حدود ۳۰۰ میلیون تومان در نظر بگیریم، دستمزد بازیگران تئاتر باید کمتر از ۳۰ میلیون تومان باشد. این جمله را کسی گفته که خودش از بازیگران سینماست و به نظر می رسد که سطح میانگین دستمزدها را برای بازیگران هم رده خود در سینما اعلام کرده باشد.

بهاره رهنما از دیگر بازیگران سینماست که این سال ها حضور فعالی هم در تئاتر داشته است. او نیز حرف همایون ارشادی را تایید می کند و می گوید: از ۱۷ سالگی در سینما و از ۲۱ سالگی در تئاتر حضور داشته ام. با این اوصاف می خواهم بگویم که درآمد بهترین بازیگر تئاتر یک بیستم بازیگر معمولی سینما نیست. برخی برآوردهای رسانه ای نیز این نسبت میان دستمزدهای سینما و تئاتر را تایید می کنند؛ ستاره های تئاتر یک دهم دستمزد ستاره های سینما را می گیرند. بر همین اساس با توجه به شیوه نامه ای که در چند سال اخیر منتشر شده و مورد توجه قرار گرفته است، بازیگران تئاتر در سه درجه دستمزد می گیرند. بهترین بازیگران تئاتر برای ۳۰ اجرا معمولا حدود ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان می گیرند. دیگر بازیگران نقش اول تئاتر دستمزدهای متفاوتی می گیرند. از سه میلیون تومان برای ۳۰ اجرا تا ۱۰ میلیون تومان.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 429419 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟