پیشگوی بزرگ فرانسوی میشل دو نوستردام یا آن طور که در افواه شهرت دارد نوستراداموس را کمتر کسی است که حداقل به اسم نشناسد. اما شاید همه ندانند که بخش اعظمی از وقایع ٥ قرن اخیر توسط این عطار اهل ناحیه پروانسِ فرانسه پیش‌بینی شده و در کتاب «پیشگویی‌ها» یا Propheties در سال ١٥٥٥ به ثبت رسیده است. پیشگویی‌های او که اغلب به شکل رباعی سروده شده به ۹۶۵ عدد می‌رسد. در این مطلب برخی از مشهورترین پیشگویی‌های نوستراداموس را با شما مرور می‌کنیم.

پیش‌بینی حادثه Incident ١١سپتامبر

این که آمریکا از پیشگویی‌های نوستراداموس برای انجام این حمله و سوء‌استفاده از تبعات آن بهره برده یا بن‌لادن و القاعده خود را با این پیشگویی هماهنگ کرده و بر اساس آن حمله را صورت داده‌اند، تئوری‌هایی‌اند که بعید است کسی را یارای ثابت کردنشان باشد. فعلا ما فرض را بر صحت پیشگویی عطار فرانسوی می‌گذاریم که در سال ١٥٥٥ میلادی چنین نوشته بود: «آتش آتشفشانی از مرکز زمین باعث لرزش در اطراف شهر جدید خواهد شد، دو سنگ بزرگ جنگ را برای مدت طولانی برافروخته خواهد کرد، سپس Arethusa باعث قرمزی رودخانه جدید خواهد شد.»

پیش‌بینی مرگ برادران کندی

در این که خانواده کندی بدشانس‌ترین فامیل سرشناس روی کره زمین بودند کمتر کسی است که تردید داشته باشد. برادر بزرگتر جان اف کندی دو سال پس از ورود به کاخ سفید ترور Assassination شد. ٥سال بعد برادر کوچکتر یعنی رابرت کندی که در اندیشه مقام ریاست‌جمهوری بود در کالیفرنیا دچار سرنوشت برادرش شد. بیایید ببینیم نوستراداموس در این باره چه نوشته بود: «مرد بزرگ خواهد شد، در یک روز توسط صاعقه‌ای زده خواهد شد و مصیبتی وارد می‌شود، این اتفاقات بد قبلا هم پیشگویی شده بود یکی از آنها سقوطی در نیمه شب است.»

پیش‌بینی انفجار بمب اتمی

لطفا انتظار نداشته باشید که پیشگوی فرانسوی مثلا نوشته باشد: «در سال ١٩٤٥ آمریکا نخستین بمب اتمی جهان را در هیروشیما منفجر کرده و بسیاری را از پای در خواهد آورد!» اغلب نوشته‌های نوستراداموس به رمز است و المان‌هایی در آنها به کار رفته است که با دقیق شدن روی آنها می‌توان کشف حقیقت کرد. او انفجار نخستین بمب اتمی را چنین پیش‌بینی کرده است: «در نزدیکی دروازه و در داخل شهرها دو تهدید وجود خواهد داشت که مانند آن تابه‌حال دیده نشده‌ است. قحطی مشابه زمان طاعون و چیزی شبیه فولاد که مردم را از بین خواهد برد و گریه‌هایی به درگاه خدای بزرگ برای تسکین آن درد که همه جا را فرا خواهد گرفت.»

پیش‌بینی جنگ جهانی دوم

جنگ جهانی دوم که خسارت‌بارترین جنگ دوران معاصر بود مستقیم و غیرمستقیم بیش از ٧٠ میلیون نفر را به کام مرگ فرستاد. نوستراداموس در ١٥٥٥ میلادی وقوع این جنگ مهیب را چنین پیشگویی کرد: «از دو قاره بزرگ آسیا و آفریقا فراتر خواهد رفت از راین و دانوب پایین‌تر خواهد رفت و آنها خواهند گفت: آمده‌اند، گریه‌کنان و اشک‌ریزان از مالت به سمت سواحل مرزی Ligurian».خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 427007 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟