شهردار تهران نیامده  می رود!

به گزارش رکنا، اردیبهشت 97، در شصت و سومین جلسه شورای شهر تهران برای انتخاب شهردار تهران آغاز شد و بعد از رأی‌گیری، اعضای شورای شهر، افشانی را با 19 رأی به‌عنوان شهردار جدید تهران انتخاب کردند.

اما عمر فعالیت افشانی نیز در شهرداری تدوام چندانی نداشت ،چرا که با اصلاحیه قانون Law منع بکارگیری بازنشستگان وی نیز باید ساختمان بهشت را ترک کند اگر چه هم حزبی‌های وی تلاش می‌کنند وی بماند.

سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه براساس اعلام شفاهی نهادهای مسئول، شهرداران مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان هستند گفت: در صورت ارائه پاسخ مکتوب به استعلام های وزارت کشور و اجرای این قانون درباره شهرداران، 15 شهردار مسئولیت خود را ترک خواهند کرد.

سامانی افزود: در مورد شمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان برای شهرداران نظرهای متفاوت و گاه متعارضی وجود داشت که به منظور اجرای شایسته قانون باید وحدت نظر بین دستگاههای مجری، نظارتی و قانونگذار ایجاد شود.

وی ادامه داد: به همین منظور و به دنبال ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشستگان، در وزارت کشور از معاونت حقوقی ریاست جمهوری و نیز دیوان محاسبات به صورت مکتوب استعلام کردیم که تاکنون به صورت مشخص و مکتوب پاسخی به وزارت کشور داده نشده است.

سامانی افزود: اما در صحبت هایی که به شکل شفاهی داشته ایم شهرداران مشمول این قانون می شوند که در این صورت 15 شهردار مسئولیت خود را ترک خواهند کرد.

وی یادآورشد: رئیس جمهوری قانون منع به کارگیری بازنشستگان را به سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرده است و به تبع آن هم دستگاه مجری، همین سازمان محسوب می شود.

عادل آذر، رئیس دیوان محاسبات نیز در خصوص قانون منع بکارگیری بازنشستگان اظهار کرد: پاسخ کتبی به وزارت کشور ارسال شده است که شهردار تهران هم مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان می شود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

قدرت مخوف مافیای گ.ت.ت در تهران !؟ / در این باند چشم کور می کنند! +عکس

تجاوز پدربزرگ 90 ساله به نوه 13 ساله اش / وقتی خواب بود سراغش رفتم و ...+عکس

وسوسه شیطانی دانش آموز 14 ساله با عکس های مستهجن خانم معلمش+عکس

دوربین های مداربسته عزرائیل های آبادانی را فراری دادند! +عکس

اعدام جنجالی زن جوان در زندان ارومیه + عکس

حقایق هولناک از اسارت این زن در بازار برده فروشی داعش+ تصاویر

سنجاب رقاص عکاسان را شگفت زده کرد+عکس

عروس و داماد با خودروی پلیس به تالار رفتند ! + عکس

گفتگو با مسموم شدگان حرام خور در بیمارستان شهید رجایی کرج

دختر دانشجو از همکلاسی پسر رکب شومی خورد! / او همه چیز را باخت!

عروس موقت، شوهرش را در دادگاه کتک زد / در تهران رخ داد

جزئیات تکان‌دهنده قتل ترنم 3 ساله توسط ناپدری / دادستان قائم شهر چه گفت؟

زنان محجبه هم وسوسه خودنمایی اینستاگرامی دارند! +عکس

کدخبر: 423384 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟