5 ترفندی که شما را تیدیل به یک مدیر پولدار می کند!

اگر شما مدیر یک شرکت هستید و می‌خواهید میزان درآمد شرکت‌تان را افزایش دهید، نحوه رفتارتان با نیروی انسانی فاکتور بسیار مهمی برای ارتقای شرکت‌تان است. جهانی را تصور کنید که همه مشتاقانه از خواب بیدار می‌شوند تا به سرکار بروند.
اما متاسفانه چیزی که در واقعیت وجود دارد افراد خسته و فرسوده و بی‌علاقه به شغل‌شان هستند. Entrepreneur در گزارشی نوشت ٥ نفر از مدیرعامل‌ها و اعضای اوراکلز استراتژی شماره‌ یک خود را برای ساختن و اداره‌ یک تیم نخبه و پربازده با شما به اشتراک می‌گذارند. در این نوشتار با ما همراه باشید که استراتژی‌های یک مدیر موفق را بدانید تا بتوانید یک مدیرعامل کارکشته شوید.
۱. معمولی‌ها را تشویق کنید
مدیرعامل داگلاس الیمان، کارگزاری املاک و مستغلات با بیش از ۲۷‌میلیارد دلار فروش سالانه: تعداد کمی از ما آن به اصطلاح «شغل رویایی» را داریم، شغلی مثل ستاره‌ موسیقی راک یا یک ورزشکار حرفه‌ای بودن. اکثر مشاغل کاملا معمولی هستند. بنابراین -به‌ویژه وقتی احساس می‌کنید کارکنان‌تان بی‌رمق، بی‌علاقه و بی‌اهمیت شده‌اند- برای به حداکثر رساندن کارایی‌شان چگونه عمل می‌کنید؟
سبک‌های رهبری سنتی حول محور کنترل متمرکز هستند. مدیران انتظاراتی را تعیین و بعد بررسی می‌کنند تا ببینند آیا آن انتظارات برآورده شده است یا نه. با وجود این، نوع رهبری از بالا به پایین نهایتا کارساز نخواهد بود. در شرکت‌های موفق امروز، تصمیم‌های بیشتری در سطوح پایین‌تر گرفته می‌شود.
۲. اهداف بسیار بزرگ تعیین کنید
ملانی پرکینز، موسس و مدیرعامل کانوا (Canva)، به ارزش بیش از یک‌میلیارد دلار: رهبران تاثیرگذار با دیدگاه‌شان الهام‌بخش دیگران هستند و مدام به تیم‌شان کمک می‌کنند بر روی تاثیرگذارترین امور تمرکز کنند، درحالی‌که سروصدای مزاحم اطراف را حذف می‌کنند.
اهداف بزرگی تعیین کنید و به تیم‌تان انگیزه بدهید، سپس برای با هم رسیدن به آن اهداف یک طرح ایجاد کنید. انسان‌های بزرگ با چالش‌های بزرگ به هیجان می‌آیند. متقاعدکردن آنها برای پیوستن به مطالبه‌ شما درحالی‌که هدف‌تان را انجام کاری خطیر و مهم تعیین کرده‌اید، آسان‌تر است.
همچنین از یک مربی بهره بگیرید! تمام بهترین تیم‌های ورزشی جهان برای اطمینان از بیشترین عملکرد مربیانی دارند، بنابراین ما هم برای تیم‌هایمان مربیان داخلی استفاده می‌کنیم. آدم‌هایی که ستون موفقیت شما باشند، پس حمایت از آنها باید اولویت اول شما باشد.
۳. کمتر قضاوت Judgment کنید
لیز هررا، موسس و مدیرعامل I Build Your Brand: «هیچ چیزی مانند یک سوال احمقانه نیست.» درحالی‌که این جمله‌ معروفی است، اکثر آدم‌ها در باور کردن آن مشکل دارند و اگر آدم‌ها از سوال پرسیدن بترسند، احتمالا حتی از پیشنهاد دادن نیز واهمه پیدا خواهند کرد.
تمام کسب‌وکارها برای رشدکردن به پیشنهادهای مفید نیاز دارند. از کارکنان تازه‌وارد گرفته تا مدیران، کسانی که در خط مقدم کسب‌وکار شما هستند اغلب بهترین ایده‌ها را دارند. از طرف دیگر می‌توان دامنه‌ گسترده‌ اختیارات مدیرعامل‌ها را محدود کرد.
یکی از راه‌های تشویق کارکنان به بیان عقایدشان به صورت آشکارا می‌تواند از طریق جلسات طوفان فکری باشد. ما یک بار در هفته، یک جلسه‌ گروهی داریم که بدون قضاوت هر ایده‌ای را می‌توانیم به بحث بگذاریم. شعار ما این است که هیچ ایده‌ بدی وجود ندارد، مگر آنهایی که گفته نمی‌شوند.
۴. افرادی را استخدام کنید که با فرهنگ شما سازگار باشند
سایمون گرابوسکی، موسس و مدیرعامل ClickMeeting: هنگام استخدام همیشه مهم است که به دنبال ویژگی‌هایی باشید که با فرهنگ شرکت شما سازگار هستند. در هر دوی ClickMeeting و GetResponse ما یک هدف را دنبال می‌کنیم: فراهم آوردن بهترین راه‌حل‌ها برای مشتریان‌مان و لذت‌بردن از انجام آن. ما یک تیم هستیم و شما می‌توانید امتحان‌مان کنید!
وقتی به دنبال آدم‌های تازه هستیم که به ما ملحق شوند، همیشه دنبال کسانی می‌گردیم که جاه‌طلب بوده و روحیه‌ تیمی داشته باشند. اگر با تیم همراه بمانید، هرگز فقط یک مدیر نخواهید بود. شما یک مدیر موفق و رهبر باکلاس جهانی خواهید بود که برای کل شرکت‌تان موفقیت‌آفرین است، فارغ از هر نقشی که دارید.
۵. آدم درست را در نقش و موقعیت درست قرار دهید
جس لنوول، یک دهه کارگزار معاملات ملکی و موسس The Listings Lab for Realtors: تعریف نقش یک نفر از توصیف شغل او فراتر است؛ این تعریف باید با توانایی آن‌ فرد در آن‌چه واقعا دوست دارد انجام بدهد، همپوشی داشته باشد. تنظیم‌کردن مسئولیت‌ها با توانایی‌ها به معنی آن است که کار بزرگی تولید می‌کنند، احساس رضایتمندی دارند و از نهایت پتانسیل خود استفاده می‌کنند. این در مورد رهبری هم صدق می‌کند. هر کاری را که در «حوزه‌ نبوغ» شما قرار نمی‌گیرد یا دوست ندارید انجام دهید، واگذار کنید.
ارزش‌های اصلی نیز باید مهمترین بخش از ماموریت، نگرش و فرهنگ شما باشند، تا «دوستداران شرکت‌تان» را جذب کنید. آنها همچنین به وضوح از انتظارات شما مطلع خواهند شد و در تصمیم‌گیری‌هایی که شرکت‌تان را پیش خواهند راند، احساس قدرت خواهند کرد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

اعدام جنجالی زن جوان در زندان ارومیه + عکس

مخوف ترین و مرگ آورترین زندان ایران+ عکس

ستاره ایرانی همبازی دختر شیطان + عکس

رئیس جمهوری غیرقابل پیش‌بینی در ایران خواهیم داشت !

گفتگو با مسموم شدگان حرام خور در بیمارستان شهید رجایی کرج

از رتبه های برتر کنکور سال های گذشته چه خبر؟ / سینا و ... رفتند + عکس و گفتگو

اعتراف وحشی ترین زن تهرانی در قتل پسر جوان + عکس

پشت پرده عجیب قتل 4 زن زیبای عراقی + عکس های زنان

دختربچه در دیگ حلیم پخت / در منوجان رخ داد

عروس همدانی پسر از آب درآمد + جزییات

حیوانی شیطانی که از سیاره ای دیگر آمده +عکس

زن شوهردار با معشوقه اش در اتاق خواب بود که شایان سر زده رسید + عکس

تجاوز مرد 47 ساله به همراه سگش به 2 دختر 13ساله + عکس

تجاوز به شیر برای باریدن باران ! + عکس هولناک

کدخبر: 423261 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟