به گزارش رکنا، افزایش بی رویه قیمت ارز هیچ توجیه اقتصادی حتی با توجه به تحریم ها نداشت و لذا قابل پیش بینی بود که حباب مازاد بالاخره خواهد ترکید؛ این اتفاق سرانجام در نهم مهر ۹۷ رخ داد.

ترکاندن حباب دلار یک نیروی محرک قدرتمند می‌خواست که تلگرام Telegram و کمپین #نه_به_دلار_نه_به_دلال و #سقوط_دلار این نقش را در بسیج مردمی که باعث فروش دلار شد، ایفا کرد.

آغاز مراحل اجرایی توافق ایران و اروپا مبنی بر ادامه همکاری های اقتصادی و مبادلات بانکی هم چشم‌انداز تکرار تجربه قطعنامه ۵۹۸ را روشن‌تر کرد. طبق این توافق، جریان پول از سمت اروپا به ایران در مسیری جدید ادامه خواهد یافت.

افزایش بهای جهانی نفت منجر به تقویت پول ایران به عنوان یکی از صادرکنندگان نفت شده است، به ویژه آن که انتظار می رود فروش نفت ایران به اروپا ادامه یابد و پول آن به ایران برگردد.

پیش بینی ها مبنی بر تصویب FATF در مجلس شورای اسلامی که موانع تبادلات بانکی ایران را می کاهد، امید به حفظ مبادلات پولی در سطح جهانی را افزایش داد.

شلیک موشک به مواضع تروریستها باعث شد افکارعمومی مطمئن شود که امنیت و ثبات کشور کاملا حفظ شده و خطر بی‌ثباتی سیاسی که زمینه‌ساز سقوط Fall دلار است وجود ندارد.

روشنگری شبکه‌های اجتماعی در دوران رخوت صداوسیما و مطبوعات، درباره پشت پرده افزایش قیمت ارز با قیمت سازی های آنی و دلبخواهی در برخی سایت ها و کانال های ضدمردمی با منافع خاص. همچنین اعلام قوه قضائیه مبنی بر برخورد با عواملی که با خبرهای ساختگی، هر روز قیمت جدید و بالاتری را شایع می کنند، کمک کرد تا جنگ روانی برای گران‌فروشی دلار مسیری وارونه را طی کند.

انتشار اخباری مبنی بر تصمیمات جدید دولت جهت مدیریت مجدد بازار Store ارز خوراک خوبی برای اثربخشی کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی برای طولانی کردن صف فروش دلار بود.

استمرار ارائه ارز دولتی برای واردات و تعهد عملی دولت در این عرصه که بیش ۹۸ درصد ارز در این بخش مصرف می شود، همچنان می‌تواند موج #سقوط_دلار را حفظ کند.

پایان فصل سفرهای تابستانی نیاز به ارز و تب خرید را کاهش داده و مهر را به ماه مناسبی برای ترکیدن حباب دلار تبدیل کرد.

وضعیت جدید بورس که باعث تمایل سرمایه گذاران برای حضور در این بازار شده است، حالا رقیب مناسبی برای دلار و سکه شده تا نقدینگی به مسیر درست خود هدایت شود.

این همه رخ نمی‌داد مگر با اتحاد مردمی که مناسب ترین رسانه برای هم اندیشی و همکاری را تلگرام می دانند. در این بین سعی کرد تا با استفاده از این فضا به نفع مردم وارد شده و همچنان با استفاده از فرصت همراهی مردمی، سعی می‌کند تا با موج احتکار و گران‌فروشی مقابله کند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

دلار فروشان به بازار ارز آمدند/ خیابان فردوسی قفل شد +عکس

نگهداری پلیس مهربان از نوزاد 4 ماهه به خاطر امتحان مادر بچه + عکس

سخن عجیب یک اعدامی به خانواده مقتول پیش از اجرای حکم

اصرار عجیب متین برای ازدواج با زنی که همسن مادرش است!

لحظه وحشتناک زنده زنده سوختن 2 دختر مقابل چشم مادرشان + فیلم 16+

نقشه مرموز مرد خسیس برای نپرداختن مهریه عروس خوش قلب + عکس

اعتراف باند حسین دماغ / آن ها به هر خیابان تهران می رفتند آسایش را می گرفتند + عکس

ضرب و شتم وحشیانه آزاده توسط شوهرش بخاطر حامله شدنش!

دستگیری دختران و پسران در استخر پارتی / نیوشا کیست؟

دومین ملکه زیبایی عراق هم تهدید به مرگ شد + عکس شیماء قاسم

6 سال زندان برای محسن افشانی در پرونده حلما + عکس و حکم

نقشه زن بی وفا برای خوشگذرانی / مرد مشهدی در اتاق دفن شده بود ! + عکس تلخ

اعدام به خاطر قتل پسر نخبه تهرانی / وقتی وارد خانه شدم او و دخترم تنها بودند !

 

کدخبر: 421289 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟