حجم ویدیو: 12.71M | مدت زمان ویدیو: 00:02:06

بنیاد خیریه موسوم به «حسین (علیه السلام) کیست؟» متعلق به شیعیان مقیم شهر شیکاگو در ایالت ایلینوی آمریکا به دانش‎آموزان فقیر در مدارس این شهر در خصوص تهیه لوازم التحریر برای آغاز سال جدید تحصیلی، کمک می‎کند.

مجری خبر شبکه تلویزیونی «دبلیو جی اِن-۹» (شبکه ۹ تلویزیونِ) شیکاگو ابتدا در رابطه با نذر فرهنگی شیعیان مقیم آمریکا در آستانه ماه محرم با اهدای ۳۵۰ بسته لوازم التحریر برای دانش آموزان نیازمند این شهر، گفت: دانش آموزان مدارس دولتی شیکاگو ظرف چند هفته آینده (پس از پایان تعطیلات تابستانه) بار دیگر به مدارس بازخواهند گشت، اما زمان بازگشت به مدرسه، برای آن دسته از دانش آموزان (فقیری) که والدینشان استطاعت مالیِ کافی برای خریداری لوازم التحریر و سایر لوازم مدرسه را ندارند، ممکن است زمانی مملو از فشار‌های روحی و روانی باشد. مجری دیگرِ این شبکه گفت: امروز ده‎ها داوطلب (مسلمان شیعه) تلاش خود را کردند تا اطمینان حاصل کنند کودکان آنچه را برای آغاز سال تحصیلی به آن نیاز دارند، در اختیار داشته باشند. شان لوئیس، خبرنگار ما، از منطقه «ایست گارفیلد پارک» (در شهر شیکاگو) این گزارش را ارسال کرد.

خبرنگار این شبکه، در حالی که تصاویری از مدرسه‎ای که در آن زنان محجبه و مردان مسلمان (شیعه) در حال بسته بندی لوازم التحریر برای دانش آموزان نیازمند بودند، پخش می‎شد، گفت: در مدرسه ابتدایی «فارادِی» داوطلبان به منظور آماده سازی شرایط برای بازگشت دانش آموزان به مدارس، کاملاً به جنب و جوش در آمده‎اند. امروز در اینجا ۳۵۰ بسته ویژه که مملو از لوازم التحریر و سایر نیازمندی‌های دانش آموزان است، برای دانش آموزان (فقیر) مدارس دولتی شیکاگو به صورت کوله پشتی برای این دانش آموزان آماده می‎شود.

والی رِضوی، یکی از داوطلبان (شیعه پاکستانی‎تبار) که روی تی‎شرت (پیراهنش) این جمله نوشته شده بود: «حسین (علیه السلام)، الهام‎بخش من است» درباره محتوای این بسته‎ها اظهار کرد: این بسته‎ها شامل قیچی، چسب، دفتر نقاشی، دفتر مشق و امثال آن است. خبرنگار نیز افزود: این بسته‌ها همچنین حاوی ماژیک، مدادرنگی، ماشین حساب و مداد پاک کن برای پاک کردن برطرف کردن مشکلاتِ بسیاری از خانواده‌های نیازمند در زمان بازگشت فرزندانشان به مدرسه است که بزرگترینِ آن مشکلات، هزینه بالای خریداری لوازم مورد نیاز دانش آموزان است.

رضوی افزود: این زمانِ بازگشت به مدارس باید زمانی خوشحال کننده برای والدین و مدارس باشد.

خبرنگار اضافه کرد: اکنون سه سال است که گروه خیریه غیرانتفاعیِ «حسین (ع) کیست؟» (با آدرس تارنمای whoishussain.org) لوازم مورد نیاز دانش‎آموزان (فقیر) را خریداری و به آنان ارسال کرده است. مأموریت آنان خدمت‎رسانی به جامعه از طریق «بزرگواری، همدردی و از خودگذشتگی» است.

رضوی گفت: مسائل (مشکلاتِ) مختلف اجتماعی فراوانی در شیکاگو وجود دارد. به نظر من، آموزش، راه حل بسیاری از مشکلات متنوع اجتماعی، از جمله بی‎خانمانی (خیابان‎خوابی) یا جنایات تأسف‎آوری است که ما اینجا (در این شهر) شاهد آن هستیم.

خبرنگار گفت: این‎ها موضوعاتی است که این داوطلبان باور دارند می‌توانند با این حرکاتِ نمادینِ کوچک به حل آن‌ها کمک کنند تا مگر بتوانند شرایط زندگی را (برای خانواده‎های نیازمند) کمی آسان‌تر کنند.

یک خانم آمریکایی سیاهپوست به نام دکتر تاوانا ویلیامز، مدیر مدرسه ابتدایی فارادِی، بیان کرد: وقتی کودکان در اولین روز بازگشایی مدارس در مدرسه حاضر می‎شوند، این بسیار حائز اهمیت است که آنان لوازم یا منابع (لازم) را در اختیار داشته باشند، ولی خیلی وقت‎ها والدینِ آن‎ها استطاعت مالی کافی ندارند. ما نمی‌خواهیم این مسئله (ناداریِ والدین) بازدارنده کودکان از آمدن به مدرسه باشد. وی افزود: (سازمان خیریه) «حسین» پا پیش گذاشته و مواد (لازم) را برای کودکان (دانش آموزانِ) ما و خانواده‌های آنان فراهم کرده است. آن (دانش آموزان نیازمند، از دریافت این کمک‎ها) هیجان‎زده هستند.

خبرنگار افزود: امید می‎رود که ۳۵۰ بسته کمکی که (به صورت کوله‎پشتی) امسال به دانش آموزان (نیازمند) در سه مدرسه (شیکاگو) ارسال می‎شود، در سال آینده، به ۷۰۰ کوله‎پشتی (مملو از لوازم التحریر) افزایش یابد، زیرا خبر (اعطای این کمک ها) در حال گسترش است و نیاز به دراز کردن دستِ کمک به (خانواده‌های فقیر) نیز همچنان ادامه دارد.

رضوی گفت: سازمان (خیریه) ما بر این باور است که آموزش و همچنین کمک به آموزش، به هر نحوِ ممکن- که البته این فقط بخشِ بسیار کوچکی از آن است- (بسیار مهم است)، ولی ما هر چه در توان داریم انجام می‌دهیم و امیدواریم که در خلال سال‌های آتی بتوانیم کار‌های بزرگ‎تر و گسترده‎تری (در این زمینه) انجام دهیم.

خبرنگار در پایان این گزارش اظهار کرد: این دیدگاهی بزرگ برای آموزش به جامعه است که به صورت بسته‎های کمکی (به تک تک دانش آموزان نیازمند) ارسال می‌شود.

مجری خبر این شبکه سپس این سؤال را مطرح کرد: پس، (این) حسین کیست؟ وی سپس خودش متنی را که در پاسخ به این سؤال تهیه شده بود، از رو قرائت کرد و گفت: حسین (ع) یک رهبر انقلابی در قرن هفتم (میلادی) بود که برای عدالت اجتماعی قیام کرد و میراثِ او اکنون الهام‎بخش میلیون‎ها تن در سراسر جهان است.

مجری سپس با شوخ‎طبعی توضیح داد: ما حتی در خلال این بخشِ خبری، با جستجوی اینترنتی (و مراجعه به پایگاه اینترنتی «حسین کیست؟») توانستیم این توضیح را درباره (امام) حسین (علیه السلام) پیدا و برای بینندگان قرائت کنیم.

وی در خاتمه خطاب به بینندگان این شبکه افزود: برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص که شما نیز چگونه می‎توانید برای سال آینده (به تهیه و توزیع این بسته‌های آموزشی) کمک کنید، به پایگاه اینترنتی ما مراجعه کنید. ما نیز مانند شما هستیم و این کار را خواهیم کرد. 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فوری / فوتبالیست ملی پوش ایران درگذشت + عکس

جزئیات جدید از هویت زن بی حیای عکاس درپرونده فساد شورای شهر بابل+فیلم

رضا دهباشی دانشجوی ایرانی بخاطر ارسال تجهیزات نظامی آمریکا به ایران دستگیر شد

بازیگر مشهور زن از تجاوز ناپدری در شب های 14 سالگی اش گفت +عکس

خبر تهوع آور/توزیع گوشت الاغ به جای گوشت برزیلی درگرگان توسط یک کبابی+عکس

تجاوز به دختر 5 ساله توسط پیرمرد همسایه / او را با یک آبنبات به خانه اش کشاند +عکس

ترور محمد صادقی در خودروی تویوتا در مسیر ناومیش + عکس

تجاوز نوه شیطان صفت به مادر بزرگش / پلیس زن بی نوا را بدون لباس پیدا کرد +عکس

بی شرم ترین دختر دانشجوی انگلیس / او تاج کثافتکاری گرفت! + عکس

فیلم لحظه کتک کاری وحشتناک 4 زن چادری در خیابان

بهمن سر بی حیایی با نسیم شرط بسته بود!

پسر17 ساله همسایه آبروی دختر 9 ساله مشهدی را برد!

شهلا وقتی وارد خانه اش شد، دخترش را در یک صحنه بی حیایی با پسر جوان دید!

 

 

کدخبر: 416303 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟