به گزارش گروه اجتماعی رکنا، علی الهیار ترکمن افزود: پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال ۹۶ بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای آموزش و پرورش بدهی مالی داشت که اینک مجوز آن از سازمان برنامه و بودجه دریافت و در مراحل مختلف تا سه ماه آینده به فرهنگیان بازنشسته پرداخت می‌شود.

وی از پرداخت حقوق حق التدریسی‌ها و نیرو‌های آزاد و سرباز معلم از ابتدای امسال همانند حقوق سایر کارکنان رسمی و پیمانی خبر داد و افزود: پرداخت حقوق این قشر نیز به روز شده و مابقی موارد متناسب با سطح پرداختی خزانه به ویژه اضافه کار کارکنان اداری آموزش و پرورش در دستور کار قرار دارد.

الهیار ترکمن اظهار داشت: پرداخت کامل مطالبات فرهنگیان در دستور کار این وزارتخانه است که از مجموع ۹۴۸ میلیارد تومان مطالبات سال گذشته که به امسال منتقل شده است، ۶۰۰ میلیارد تومان به صورت قطعی پرداخت شده و ۳۴۸ میلیارد تومان باقیمانده با پیگیری‌های لازم پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به کمبود معلم در مدارس افزود: طرح ساماندهی نیرو‌های انسانی 'مدرسه محور' برای سال تحصیلی آینده از طرف آموزش و پرورش تنظیم شده است.

به گفته وی، این طرح با همکاری مدیران کل آموزش و پرورش و معاون پژوهش استان‌ها به مشورت گذاشته شده و از هفته آینده با محوریت مدرسه اجرایی می‌شود.

وی اظهار داشت: برای سال تحصیلی جدید ۲۰ هزار فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش می‌شوند و ۱۷ هزار نفر مجوز ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان نیز پس از گذراندن دوره آموزشی استخدام این وزارتخانه خواهند شد.

الهیان ترکمن گفت: امسال ۲۵ هزار متقاضی ورود به دانشگاه می‌توانند برای چذب در آموزش و پرورش از طریق دفترچه آزمون، انتخاب رشته کنند.

وی در ادامه با اشاره به سفر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به استان‌ها با همراهی اعضای وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و وزارت علوم افزود: این سفر در راستای تعامل بین دولت و مجلس برای بررسی مسائل و مشکلات استان‌ها و آشنایی با کلیت کار‌ها وزارت آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

الناز با 99 سکه 3 روز صیغه احمد بود!

شیخ جعفر توکلی به قتل رسید + عکس

غلامعلی در زندان مشهد اعدام شد

پیچ تند در پرونده مائده هژبری / او رقصید و مشهور شد

قتل وحشیانه مرد مسلمانی که به ترامپ مدال افتخار داده بود + عکس

صدور حکم در پرونده اسیدپاشی اصفهان بدون دستگیری حتی یک متهم

قتل اولین مسافرکش زن در تهران / او را به پارک چیتگر بردند! + عکس

اقدام گستاخانه 3 مرد با پسر 12 ساله

وحشت عروس 12 ساله از داماد در اتاق حجله

انتقام عجیب زن حسود از نامزد قبلی شوهر در ایلام

یک دختربچه هدف حمله عقاب قرار گرفت+فیلم

آزار وحشیانه زن 19 ساله در برابر چشمان کودک خردسالش

درگیری در فینال کشتی / هواداران در گرگان به جان هم افتادند

مرگ دردناک یک مرد حین ضبط موزیک ویدئو + فیلم

کدخبر: 398682 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟