دلواپس جیب مردم یا فرار اسپانسر؟!

به گزارش رکنا، ماجرای کنارکشیدن خوانندگان و هنرمندان در اعتراض به شرایط موجود از جایی آغاز شد که سیروان خسروی در بیانیه‌ای اعلام کرد: با درنظرگرفتن شرایط مردم، تمامی کنسرت‌هایش را لغو می‌کند. پشت‌بندش این اتفاق در مورد همایون شجریان نیز تکرار شد و او با اظهار این‌که این پروژه به حالت انتظار درآمده تا در زمانی بهتر و در روزگاری مهربان‌تر، با دلی خوش‌تر و اذهانی سبک‌بال‌تر به مرحله‌ اجرا درآید، این ماجرا را تکرار کرد.

انتقادات

ماجرا می‌توانست اتفاقی معمولی در یک شرایط بحرانی اقتصادی- اجتماعی باشد. به ‌هرحال این‌که هنرمندی می‌آید و این‌گونه با مردمش همدلی نشان می‌دهد، اتفاق خوبی است؛ حتی اگر این همدلی به حرف و زبان باشد و بتوان نمونه‌های فراوانی از تک‌پری همان هنرمندان به ذهن آورد. بگذریم از این‌که خیلی‌ها انتقاداتی در این‌باره داشتند و می‌گفتند اگر قرار بر ابراز همدلی با اوضاع مردم باشد، می‌توان این کار را با کاهش قیمت بلیت انجام داد و نه با لغو اجرا...

اتهام خودشیرینی

وقتی در این میان مشرق ادعا کرد که همه چیز زیرسر اسپانسرهاست و با نوسانات قیمت ارز حامیان مالی و اسپانسرها جاخالی داده‌اند و بنابراین لغو کنسرت‌ها و اجراهای اخیر کمترین ارتباطی به وضع اقتصادی مردم ندارد و استفاده از چنین تعبیرهایی جز موج‌سواری سیاسی نیست؛ همه ‌چیز وارد فازی دیگر شد. در واقع سیروان خسروی متهم شده بود به این‌که کنسرتی را که به دلیل عدم حمایت اسپانسرها لغو شده بود، دستمایه‌ای کرده برای خودشیرینی و جلب‌نظر مردم. مشرق همچنین لغو اجرای پروژه سی را نیز به دلیل کناره‌گیری شرکت سامسونگ نامیده بود؛ چون اجاره استیج سعادت‌آباد ۳۰۰‌درصد افزایش یافته و قرار بود که این کنسرت در رویال‌هال تهران برگزار شود و شرکت سامسونگ از حمایت این نمایش در چنین مکانی امتناع کرده است.

تکذیب سامسونگ

روابط عمومی سامسونگ در گفت و گویی هرگونه ارتباطی میان این شرکت و پروژه سی را تکذیب کرد. به گفته سامسونگ، هیچ‌گونه تصمیمی مبنی بر اسپانسرینگ سی در این شرکت گرفته نشده بود. این موضوع را حسن معجونی نیز به صراحت تأیید کرد. معجونی که در بیانیه شجریان به‌عنوان یکی از چهره‌های موثر در تصمیم لغو اجرای سی نامش آمده، می‌گوید: حداقل تا آن روزی که من در پروژه بودم که چندان هم دور نیست، به‌ هیچ عنوان نامی از سامسونگ به‌عنوان اسپانسر این پروژه وسط نبود. معجونی دلیل لغو اجرای سی را وضع اجتماعی و حال مردم می‌داند؛ هیچ‌کس حالش خوش نیست. مسائل اجتماعی و اقتصادی بر مردم فشار می‌آورد و این فشارها روز به روز بیشتر می‌شود و بنابراین حس کردیم که در چنین وضع و حالی شرایط برای اجرای نمایشی چون سی مهیا نیست.

نقطه صفر

باز دوباره به نقطه آغاز بازگشته‌ایم. مشرقی‌ها هنرمندان را به نذرکردن روغن‌ریخته متهم می‌کنند و هنرمندان سی نیز طرف مقابل را به بی‌صداقتی. با این اوصاف، با این پیش‌فرض که در شرایط فعلی کمتر کسی را می‌توان یافت که توانایی خرید بلیت‌های نمایشی با قیمتی بین ٢٥٠‌هزار تومان تا یک‌میلیون تومان داشته باشد، شاید بشود گفت، هر دو ادعای مطرح‌شده می‌تواند رنگی از واقعیت داشته باشد. باید منتظر روزی ماند تا پرده‌ها برافتد و ببینیم حق با چه کسی بوده است.

پولاد امین

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

مادر بازیکن سرشناش فوتبال، ربوده شد+ عکس

لحظه قتل نازی زن4 شوهره در ملاء عام توسط شوهر پنجم/ مردم خونسرد بودند+تصویر

فوری / وحشت در حادثه قطار مسافربری مشهد-یزد

تجاوز به دختر 8 ساله در مکانی عجیب + عکس

رقص گردشگران و ورود گردشگر به آبشار مارگون ممنوع شد + سند

قطعی ترین خبر / 10 سال زندان برای ناظم منحرف برخلاف تصور اعدام!

17 بار تجاوز به دختر 16 ساله در خانه مجردی +عکس

این زن را می شناسید؟! / او چرا مهم است! + عکس

خجالت بچگانه بازیکن فرانسه از عکس گرفتن با جام +عکس

پیام دختر صدام عراقی ها را بر علیه ایران تشویق کرد!

این مرد بعد از ازدواج مادرزنش را بیشتر می خواست! + عکس

شلاق خوردن در ملاء عام داوطلب نمایندگی مجلس/ علت بی شرمانه + تصویر

شیرین در پارتی ها بین مردها می لولید! / با یک بچه در شکم تنها ماندم

کدخبر: 398599 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟