این 12 توئیت  دنیا را تکان داد + جزییات

به گزارش گروه ترجمه رکنا، از سال 2006 که توئیتر به دست جک دورسی، نوا گلس ، بیز استون و اوان ویلیامز متولد شد تعداد مشترکانش به 336 میلیون نفر رسیده و روزانه حدود 500 میلیون توئیت در آن با دنیا به اشتراک گذاشته می‌شود. از بین این توئیت‌ها تعدادی هستند که جریان‌ساز بوده‌اند و توسط میلیون‌ها دیده‌ شده‌اند.
1. "در حال راه‌اندازی حساب توئیترم هستم." جک دورسی- سال 2006
این اولین توئیت در این شبکه اجتماعی است که توسط خود سازنده آن جک دورسی منتشر شد. او که آن زمان دانشجوی دانشگاه نیویورک بود شاید تصور چنین موفقیتی را هم نمی‌کرد.
2. "ما تاریخ‌ساز شدیم. همه اینها به خاطر اینکه شما زمان، استعداد و صبرتان را در این راه صرف کردید اتفاق افتاد. همه اینها به خاطر شما اتفاق افتاد. ممنونم." باراک اوباما-سال 2008
اولین رئیس جمهور سیاه پوست تاریخ آمریکا بعد از انتخاب شدنش توئیتر را برای تشکر از رای دهندگان استفاده کرد. اوباما 104 میلیون دنبال کننده در توئیتر دارد.
3. "هرکه می‌خواهد مبارک سرنگون شود و پای عدالت ایستاده است همین حالا به تحریر بیاید!" جی‌جی ابراهیم- سال 2011
ابراهیم که یک فعال اجتماعی بود یکی از هزاران توئیتی را منتششر کرد که منجر به بهار عربی در مصر شد. این یکی از اولین نمونه‌های استفاده از توئیتر برای کمک به برگزاری و هماهنگی تظاهرات علیه یک دولت بود.
4. "ساعت 1 شب، هلیکوپتری در حال پرواز روی ابوتاباد است." صحیب اطهار- سال 2011
در راستای استفاده از توئیتر برای انتشار خبرهای فوری، اطهار، یک مشاور آی‌تی بدون اینکه خودش هم بداند در مورد عملیات دستگیری و کشته شدن اسامه بن لادن خبری به شدت مهم منتشر کرد و اعضای رسانه را به توجه واداشت. اطهار بعد از توئیت باراک اوباما در مورد جزئیات مرگ بن لادن متوجه اهمیت توئیتش شد.
5. "دوستان عزیزم، بسیار خرسندم که از طریق توئیتر با شما در ارتباط هستم. برای واکنش سخاوتمندانه‌تان سپاسگزارم. برای همه‌تان از صمیم قلب Heart طلب آمرزش دارم." پاپ بندیکت- سال 2012
این اولین باری بود که یک پاپ طلب آمرزشش را به وسیله اینترنت به پیروانش می‌فرستاد. در حال حاضر پاپ فرانسیس هم که 17.9 میلیون دنبال کننده دارد این رویه را ادامه می‌دهد.
6. "#زندگی‌سیاهان‌اهمیت‌دارد" آلیشیا گارزا- سال 2013
این هشتگ که اولین بار توسط گارزای فعال اجتماعی استفاده شد بعد از کشته شدن یک نوجوان سیاه پوست در فلوریدا از طرف 2 میلیون نفر استفاده شد. 
7. "فقط کاش بازوی بردلی درازتر بود. بهترین عکس ممکن." الن دجنرس-2014
سلفی تاریخی که توسط میزبان مراسم اسکار آن سال یعنی الن دجنرس گرفته شد چند نفر از مهمترین ستاره‌های دنیای هالیوود را از جمله بردلی کوپر و برد پیت کنار هم جمع کرده است. این توئیت 2.4 میلیون لایک خورد و توئیتر را با انبوه کسانی که می‌خواستند آن را در صفحه خودشان به اشتراک بگذارند برای مدتی با اختلال مواجه کرد.
8. "#بلیبر هایم را دوست دارم. #ای‌اس‌ال‌‌چالش سطل‌آب‌یخ" جاستین بیبر- سال 2014
در چالشی که برای جمع‌آوری کمک به بیماران ای‌ال‌اس با ریختن سطل آب یخ روی سر فرد انجام می‌شد، این توئیت بیبر به تنهایی باعث شد 8.6 میلیون پوند کمک مالی جمع شود.
9. "دلشکسته. از اعماق قلبم خیلی خیلی متاسفم. برای بیانش کلمه‌ای پیدا نمی‌کنم." آریانا گرانده-سال 2017
کنسرت آریانا گرانده کورد حمله تروریستی قرار گرفته و 22 نفر در اینحادثه Incident هولناک جان خود را از دست داده بودند. او با استفاده از توئیترش مراتب تاسف و ناراحتی خود را با 58 میلیون دنبال‌کننده‌اش در میان گذاشت.
10. "اگر شما هم مورد تعرض جنسی قرار گرفته‌اید #من‌هم را در پاسخ به این توئیت بنویسید." آلیسا میلانو-سال 2017
این توئیت میلانو بعد از آن بود که مطبوعات آمریکا اعترافات او را در مورد تجاوز Rape تهیه‌کننده معروف هاروی واینستاین به خود چاپ کردند. هنرپیشه و فعال سیاسی 45 ساله با این هشتگ دنیای هالیوود را زیر و رو کرد.
11. "من هم یک دکمه اتمی دارم، ولی مال من خیلی بزرگتر از مال او است و تازه! کار هم می‌کند!" دونالد ترامپ- 2018
رئیس جمهور آمریکا دنبال‌کننده‌هایش را با استفاده از توئیتر برای تهدید رهبر کره شمالی به حمله اتمی شوکه کرد. ترامپ Trump توئیتر را محلی برای بیان مواضع سیاسی‌اش قرار داده است.
12. "کاوشگران آینده مریخ ممکن است منابع آب قابل دسترس‌تری از انچه فکر می‌کردیم، زیر سایه کشف جدیدی از کاوشگر مریخمان داشته باشند" ناسا- 2018
اکتشافات تغییر دهنده دنیا از این قبیل توسط ناسا در توئیتر جای می‌گیرد. ناسا اعلام کرده است که در مریخ حجم زیادی از یخ پیدا کرده که احتمالا تنیجه بارش برف روی سطح این سیاره است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

حمید مظلومین کیست !؟ / بانک مرکزی به سلطان سکه سال 92 دلار داد

تجاوز به یک زن زیبا در جنگل + عکس

تجاوز به دختر رقصنده در خانه مجردی + عکس

وقتی چراغ اتاقم را روشن کردم پسرعمویم بدون لباس از زیر تختخواب بیرون آمد! + عکس

هزار جوان بخاطر ارسال یک ویدیو مجازات می شوند!

هشدار پلیس فتا به دختران زیبا / چه کسی از آن ها خواست تا برهنه شوند؟

ماموریت نواده چرچیل برای آزار ملانیا ترامپ ! + عکس و جزییات

مرگ دلخراش بازیکن فوتسال ایرانی+ عکس

شاهزاده اماراتی پناهنده قطر شد

چگونه 11 مدیر دولتی پاداش نجومی گرفتند !؟ + جزئیات

جسد سوخته مریم فرجی پیدا شد + عکس

دستگیری زنی بخاطر در آغوش کشیدن خواننده مرد در کنسرت ! + عکس

فجیع ترین سلفی جهان در صحنه ای هولناک + عکس

خانم مجری ایرانی در انگلیس به شدت تحقیر شد+ عکس

این مرد 7دقیقه مُرد و بعد زنده شد + عکس

کدخبر: 397960 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟